شناسهٔ خبر: 175783 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تقویت دیپلماسی اقتصادی نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها است

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی ظرفیت کشور را در مقابله با تحریم ها افزایش می دهد.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی، در خصوص ضرورت دیپلماسی اقتصادی در شرایط تحریمی، گفت: در حوزه ارتباطات اقتصادی با کشورها نیازمند خانه تکانی هستیم، دنیا بزرگتر از این بوده که فقط با چند کشور اروپایی ارتباط داشته باشیم باید با همه کشور با توجه به ظرفیت اقتصادی و منابع انسانی ارتباط اقتصادی برقرار کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی ظرفیت کشور را در مقابله با تحریم ها افزایش می دهد، می توان درآمدزایی کشور را در حوزه های مختلف به نحوه چشمگیری افزایش داد و قدرت اقتصادی را به روزهای اوج خود برگرداند.

وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی نیازمند پیش نیاز است باید رایزن های اقتصادی را تقویت کنیم، نگاه خود را به همه کشورهای معطوف کنیم نه فقط با چند کشور خاص ارتباط بگیریم و نیاز به برنامه داریم نباید بازارهای خود را به راحتی از دست دهیم، تصمیم های یک شبه باعث می شود بازارهایی که با خون دل بدست آورده ایم از دست بدهیم باید در این حوزه برنامه دقیق و مدونی داشته باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید ظرفیت های هر کشور را شناسایی کنیم و با توجه به پتانسیل ها با آنها ارتباط اقتصادی برقرار کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در دولت رئیسی تغییرات ملموسی را در معاونت دیپلماسی اقتصادی شاهد بودیم، ارتباط با همسایگان و کشورهای شرقی افزایش یافته و بر تعداد رایزن های اقتصادی افزوده شده است، با این حال با توجه به شرایط جدیدی که بر دنیا حاکم شده باید سرعت ارتباط اقتصادی را پیش از گذشته بالا ببریم./

نظر شما