شناسهٔ خبر: 175744 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور صرف پرداخت بدهی‌های دولت روحانی می‌شود

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان در مجلس گفت: تورم موجود در کشور عمدتا به خاطر قرض‌های به جامانده از دولت روحانی است که بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت سیزدهم صرف پرداخت این قرض‌ها و بدهی‌ها می‌شود.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم موجود در کشور عمدتا نتیجه قرض‌های بجامانده از دولت آقای روحانی برای مردم است که به عنوان نمونه می‌توان به بدهی‌ها و قرض‌های دولت به بانک مرکزی اشاره کرد که این مسأله تراز بانک مرکزی را به هم زده است.

وی افزود: علاوه بر این دولت روحانی بدهی‌های سنگینی را به کارگران و سازمان تامین اجتماعی داشته، مضافا اینکه با چاپ پول بدون پشتوانه برای انجام هزینه‌های جاری خود تورم در کشور را بیشتر کرده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت آقای رئیسی تلاش و پیگیری برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف است که در دولت آقای روحانی هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت نمی‌گرفت.

علیزاده خاطرنشان کرد: این اقدام آقای رئیسی برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده اقدامی بسیار مهم و تأثیر گذار بر اقتصاد کشور است اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در کنار اطلاع‌رسانی‌هایی درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور انجام می‌شود، باید این مطلب به اطلاع مردم رسانده شود که این دارایی‌ها و یا درآمدهای ناشی از افزایش فروش نفت در دولت جدید بخشی برای پرداخت بدهی‌ها و قرض‌ها به ارث مانده از دولت آقای روحانی هزینه می‌شود و بخشی نیز باید صرف سرمایه‌گذاری‌هایی که وظیفه دولت است شود.

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها برعهده دولت است، همانند سرمایه‌گذاری در حوزه راه آهن، ساخت پتروشیمی، پالایشگاه و....، درست است که ما یک کشور ترانزیتی هستیم، اما برای اینکه بتوانیم از این امتیاز استفاده کنیم باید شبکه ریلی و حمل و نقلی خود را گسترش دهیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دارایی‌های آزادشده ایران و درآمدهای نفتی هیچ گاه نباید صرف امور جاری و خرید کالاهای مصرف شود، بلکه باید برای توسعه زیر ساخت‌ها آنها را هزینه کرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم در کنار اطلاع‌رسانی درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران باید درباره پرداخت بدهی‌های بجا مانده از دولت قبل از محل این منابع آزادشده نیز اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا مردم در جریان کم و کیف کار قرار گیرند و این گونه نباشد که دشمن از این خلاء اطلاع‌رسانی نهایت سوء استفاده را ببرد و آنگاه که آنها از این فرصت برای دروغ‌پردازی استفاده کنند چون اولین خبر را داده‌اند، طبیعتا خبر آنها مورد توجه خواهد بود.

نظر شما