شناسهٔ خبر: 175698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

«طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت»به هیات رییسه مجلس تقدیم شد

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.

 به گزارش ننماینده»، مجید انصاری در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به هیات رییسه مجلس تقدیم شد، 170 نماینده خواستار اولویت در بررسی این طرح شده اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: این طرح می تواند تحول و انقلابی در سیستم اداری کشور به وجود آورد و قرارداد کارکنان دولت را سامان دهد، چون در یک سازمان کارکنان با داشتن کار مشابه، حقوق و مزایایی متفاوت دریافت می کنند.

نماینده مردم ممسنی و رستم  تصریح کرد:ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت باعث عدالت اداری و سازمانی می شود و تبعیض های موجود و فاصله‌های فروانی که میان دریافت‌های کارکنان دولت وجود دارد را حذف می کند.

انصاری گفت: در شرایط فعلی بیش از ۲۰ نوع قرارداد در سیستم اداری کشور وجود دارد، این تنوع قراردادها منجر به تبعیض و بی عدالتی در نظام حقوق و دستمزد کارمندان شده است، امیدواریم که با تصویب این طرح  بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وضعیت فعلی قرار دادها کارکنان دولت شایسته نظام اداری جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت:تصویب این طرح تحول مثبتی در حوزه عدالت و انتظام بخشی کارکنان دولت است و می تواند  با ایجاد انگیزه بین کارکنان به توسعه نظام اداری  هم کمک کند.

نظر شما