شناسهٔ خبر: 175695 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست

مجتبی یوسفی عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: ما به هیچ وجه به دنبال اعمال محدودیت در فضای مجازی نیستیم و قانونمند کردن این فضا به معنای اعمال محدودیت برای مردم نیست.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وجود اکانت‌هایی در فضای مجازی کشور برای فروش مواد مخدر مشروبات الکلی و اسلحه گفت: تا زمانی که فضای مجازی ما قانونمند نباشد ما شاهد این گونه مسائل خواهیم بود.

وی افزود: در سایه این بی‌قانونی در فضای مجازی آموزش و بسترسازی لازم برای انجام فعالیت‌های تروریستی همچون اقدام تروریستی در ۳۱ شهریور در اهواز انجام شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این ما همه روزه شاهد کلاهبرداری‌هایی از اقشار مختلف مردم توسط عده‌ای از سودجویان در فضای مجازی و در سایه این بی‌قانونی هستیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: فضای مجازی از نظر رعایت حقوق افراد هیچ فرقی با فضای حقیقی ندارد و افراد باید ملزم به رعایت حقوق یکدیگر باشند. در کشورهای دیگر نیز فضای مجازی به حال خود رها نیست و همانند فضای حقیقی از قوانین و ضوابط وضع شده برای آن تبعیت می‌کند.

وی افزود: قانونمند کردن فضای مجازی به هیچ عنوان به معنای اعمال محدودیت علیه مردم و کاربران در این فضا نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: ما با هرگونه اعمال محدودیت علیه کاربران در فضای مجازی مخالفیم و هیچ وقت این کار در دستور کار و برنامه ما نبوده و نیست بلکه هدف ما از انجام این کار ایجاد فضایی امن برای کاربران در فضای مجازی است.

نظر شما