شناسهٔ خبر: 175687 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح افزایش تعداد نمایندگان به تامین اعتبار از سوی دولت نیاز دارد

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس روند بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جدول حوزه انتخابیه را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی با اشاره به بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور، گفت: در کارگروه تخصصی بر روی طرح مذکور بررسی کارشناسی صورت گرفته که از فردا در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد تلاش این است که اصلاحات مدنظر برای دوره بعدی مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس بیان کرد: با این حال اجرایی شدن آن بستگی به بررسی ها صحن کمیسیون دارد اما به هر حال بر اساس قانون اساسی هر 10 سال باید به تعداد نمایندگان با توجه به توسعه حوزه انتخابیه افزوده شود انتظار داریم که کار کارشناسی در کمیسیون به جمع بندی برسد تا در دوره بعد افزایش تعداد نمایندگان رقم خورد.

این نماینده مجلس اظهار داشت:  البته دولت هم باید موافقت داشته باشد چرا که تامین اعتبار و هزینه آن بر عهده دولت است، کمیسیون وظیفه خود را انجام می دهد و تمام تلاش ما بر این است که افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جدول حوزه انتخابیه به دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برسد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: نظر دولت را در کمیسیون جویا می شویم تا به حال در کارگروه بررسی ها انجام می شد از این رو هنوز نظر دقیق دولت را نداریم./

نظر شما