شناسهٔ خبر: 175685 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری تشکیل شد/ طرحی برای انضباط در قانونگذاری

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح به دنبال اولویت بندی قوانین، تنقیح، حذف تعارضات و جلوگیری از موازی کاری است.

به گزارش «نماینده»، سید محمد مولوی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرحی مبنی بر نظام قانونگذاری و تعیین حدود اختیارات در راستای توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده از جانب رهبر معظم انقلاب تدوین و به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه در زمینه قانونگذاری هیچ نظام برای مشخص شدن تعارضات، تداخلات و تنقیح قوانین نداریم، افزود: یکی از اشکالاتی که به نحوه قانونگذاری در کشور وارد است، نبود چنین نظامی است و این طرح به همین دلیل تدوین و به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد.

وی اضافه کرد: پس از ارائه طرح به هیأت رئیسه، به دلیل اهمیت موضوع دکتر قالیباف دستور تشکیل کمیسیون مشترک برای این طرح را صادر و کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری تشکیل شد.

مولوی یادآور شد:  بر اساس رأی گیری صورت گرفته، سیدمصطفی آقامیرسلیم  رئیس کمیسیون مشترک، سیدمحمد مولوی نایب رئیس، سید مرتضی حسینی نایب رئیس دوم، علی اصغر عنابستانی دبیر اول، حسن نوروزی دبیر دوم و سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی این کمیسیون مشترک شدند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هدف از تشکیل این کمیسیون مشترک، تدوین طرحی برای اولویت بندی قوانین، تنقیح، حذف تعارضات و جلوگیری از موازی کاری است؛ ضمن اینکه تعیین این طرح حدود اختیارات همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از قانونگذاری نهادهای غیرمرتبط را نیز دنبال می‌کند.

نظر شما