شناسهٔ خبر: 175681 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حضور نخبگان در تصمیم‌گیری های شهری

سروری نایب رئیس شورای شهر تهران از حضور نخبگان کشوری در تصمیم گیری های مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسه امروز شورا درباره اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، گفت: فناوری های نوین به عنوان یک ضرورت در شهر تهران است و ما باید آن را در شهرداری نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه بحث نوآوری با سرعت بالایی پیشرفت دارد و ما باید با آن منطبق شویم؛ چرا که دیگر با نگاه‌های سنتی نمی‌توان خدمات مناسبی به مردم ارائه کرد، تصریح کرد: شهردار تهران پیشنهاد داده بود که فناوری‌های نوین را تحت نظارت خود داشته باشند و با تمرکز بر این موضوع به موضوع نوآوری در تهران سرعت دهد که ما یک جلسه را به طور کامل به این موضوع اختصاص داده بودیم اما شرط ما این است که مطلقا نباید نیرو ، بودجه و ساختار جدیدی به مجموعه شهرداری وارد شود و بایداز ظرفیت موجود استفاده شود.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا سازمان فاوا حذف می شود؟ گفت: براساس مصوبه دولت سازمان فاوا باید زیر نظر بالاترین مقام یک دستگاه قرار گیرد و ما این موضوع را باید بررسی کنیم و بعد از آن در صحن شورا مطرح  کنیم که آیا سازمان فناوری نیز به مانند الان به کار خود ادامه می دهد یا زیر نظر شهردار قرار می گیرد.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم بود تشکیلات فناوری های نوین زیر نظر شهردار باشد، چرا که سرعت در تصمیم گیری و مدیریت قدرت ریسک مهم است، ادامه داد: اگر در اختیار معاونت قرار می گرفت فرآیند تصمیم گیری طولانی می شد پس شورا تصمیم گرفت فناوری با سرعت و دقت و انسجام بیشتر فعال شود اما هیچ بودجه نیروی انسانی و تشکیلاتی به شهرداری اضافه نخواهد شد.

وی همچنین در مورد بررسی طرح نظام نامه مشارکت نخبگان در مدیریت شهری نیز گفت: استفاده از نخبگان در دستور کار قرار دارد و تصمیم گرفته شد که دو کمیسیون بودجه ونظارت با همکاری شهرداری در مدت زمان محدود این کار را به ثمر برساندند تا بتوانیم از ظرفیت و حضور نخبگان کشوری برای ساماندهی تصمیمات در شورا و شهرداری استفاده کنیم.

نظر شما