شناسهٔ خبر: 175674 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاکانی: در حوزه مدیریت پسماند به دنبال تولید انرژی هستیم

زاکانی شهردار تهران با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از زباله‌های تهران در حال دفن شدن است در حالی که باید فقط ۱۰ درصد آن معدوم شود، گفت: در تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تولید انرژی از طریق پسماندها هستیم.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با وزارت نفت اظهار کرد: نمی‌توان کلاف سردرگم مشکلات تهران را جز با تفاهم و همکاری حل کرد.

وی افزود: مدیریت مشارکتی اصل مهمی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ مشارکت با مردم، نخبگان و دستگاه‌های دولتی برای حل و فصل مشکلات شهر تهران در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: اهمیت این تفاهم یک محیط‌ زیست پاکیزه و آسایش برای شهروندان تهرانی است.

زاکانی با بیان اینکه برای آنکه از امکانات و سرمایه‌های کشور در بهترین شکل استفاده کرد. موضوع انرژی موضوع بسیار مهمی است، گفت: با همکاری مشترک در تلاش برای فراهم آوردن زیرساخت‌های امورات دانش‌بنیان هستیم.

وی ادامه داد: در همکاری مشترک می‌توان نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی مدیریت کرد و می‌توان به محیط‌ زیست بهتر و هوای پاک امیدوار بود. همچنین در ساخت‌وساز شهری نیز باید به استانداردهای بالا برای مصرف کمینه انرژی و نگهداشت آن اهتمام ورزید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در ساخت بزرگراه‌ها با اصلاح 98 تقاطع می‌توان 720 کیلومتر راه مردم را کوتاه کرد و یک ثمره آن کاهش مصرف سوخت خواهد بود، گفت: دولت مردمی و شهرداری تهران عمیقاً به تسهیل زندگی مردم معتقد است. امیدواریم با همکاری با وزارت نفت بتوان آسایش و گشایش را برای زندگی مردم فراهم کرد.

زاکانی افزود: بعد چهارم این تفاهم در حوزه «تولید انرژی» است. مثلا در حوزه پسماند، با طلای کثیف مواجه هستیم. البته که از زباله‌ها می‌توان انرژی تولید کرد و در این زمینه مشارکت داشت. هم‌اکنون 67 درصد زباله تهران در حال دفن شدن است. در حالی که باید از آن استفاده کرد و فقط 10 درصد آن را معدوم کرد.

نظر شما