شناسهٔ خبر: 175644 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

امیرعبداللهیان گزارش شفاف از مذاکرات به مجلس ارائه می‌دهد

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه ظریف مذاکرات را محرمانه می‌دانست و به مجلس گزارش نمی‌داد، گفت: امیرعبداللهیان گزارش شفاف از مذاکرات به مجلس ارائه می‌دهد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی در مورد سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: عملکرد دولت رئیسی در مذاکرات وین مثبت بوده است و دستگاه دیپلماسی هم توضیحات لازم  را درباره مذاکرات به نهادهای داخلی و از جمله کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داده است.

عضو کمیسیون شوراها اظهار  داشت: از ابتدای کار مذاکرات برجام و حتی از قبل از آن به عنوان نماینده مردم در مجلس بودم در زمان دولت روحانی،  آقای ظریف، وزیر امور خارجه وقت هیچ گاه حاضر نشد که درباره روند مذاکرات گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کند و حتی اذعان داشت اگر من را استیضاح کنید اطلاعاتی درباره مذاکرات و توافق  بیان نمی‌کنم این مساله محرمانه است.

ظریف مذاکرات را محرمانه می‌دانست/ امیر عبدالهیان گزارش شفاف از مذاکرات به مجلس ارائه می‌دهد

نماینده مردم نجف آباد اظهارداشت: من در تمام جلسات کمیسیون امنیت ملی در زمان دولت آقای روحانی و هم در زمان دولت فعلی که وزیر امور خارجه در آن حضور دارد شرکت کردم و می‌کنم برخلاف آقای ظریف که  موضوع مذاکرات را محرمانه می‌دانست و هیچ گزارشی به نمایندگان ارائه نمی کرد آقای امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مطالب محرمانه است و جایی درز نکند به صورت شفاف توضیحات لازم را درباره مذاکرات به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می‌کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: توضیحات آقای امیرعبداللهیان و اطلاعات رسیده از دیگران از این امر حکایت دارد که خطوط قرمز نظام در مذاکرات رعایت می‌شود و اعضای تیم مذاکره کننده هم  با تمام توان از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید از تیم مذاکره کننده توقع بیش از اندازه داشته باشیم گفت: این تیم بر مبنای همان برجامی مذاکره می‌کنند که سنگ بنای  آن در دولت آقای روحانی کج  گذاشته شده و دیوار آن بالا آمده است دولت فعلی و دولت‌های آینده اگر بخواهند بر مبنای آن کاری را به پیش ببرند باید این دیوار کج  را مبنای کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: بدیهی است که این توافق نمی‌تواند منافع چندانی برای کشور ما داشته باشد و ما باید در فضای جدا از این توافق و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی نسبت به مقاوم سازی اقتصاد کشور و بی اثر کردن تحریم ها بپردازیم.

دولت قبل به ازای منابع مالی بلوکه شده ریال چاپ و مصرف کرده است

ابوترابی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که دولت آقای روحانی به ازای منابع مالی بلوکه شده ایران در خارج در کشور ریال چاپ کرده و به مصرف رسانده و اگر دارایی‌های بلوکه شده ما در خارج  از کشور آزاد شود ما نمی‌توانیم از آنها استفاده چندانی  کنیم .

وی  تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی مدیریت اقتصاد را  به پیش ببریم و مسیری که دولت در جداسازی معیشت مردم از بحث مذاکرات در پیش گرفته است اقدامی کاملاً صحیح و پسندیده است  زیرا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده می‌توانیم نسبت به مقاوم سازی اقتصاد کشور در  برابر تحریم‌ها اقدام کنیم.

نظر شما