شناسهٔ خبر: 175613 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیأت رئیسه مجلس: بی‌قانونی فضای مجازی موجب ایجاد حاشیه امن برای سودجویان شده است

حجت الاسلام سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: فقدان قانون در حوزه فضای مجازی در کشور باعث ایجاد حاشیه امن برای سودجویان و تبهکاران شده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش موادمخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی و بی قانونی در این حوزه گفت: متأسفانه فقدان قانون در فضای مجازی در کشور موجب ایجاد حاشیه امن برای سودجوان و تبهکاران شده است.

وی افزود: فضای مجازی هم جنبه‌های مثبت دارد و هم جنبه‌های منفی و اگرچه موجب ایجاد سهولت ارتباط بین مردم در سراسر جهان شده اما زمینه را برای جنایت تبهکاران و فعالیت سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است و عملا تبهکاران برای انجام جنایاتشان به یارگیری در فضای مجازی می‌پردازند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: قانونمند شدن فضای مجازی به عنوان اعمال محدودیت برای مردم نیست بلکه برای صیانت از حقوق آنها در برابر کلاهبرداران است.

سلیمی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم در فضای مجازی کلاهبرداری‌های زیادی انجام می‌شود و عده قابل‌توجهی از مردم از این طریق دچار ضرر و زیان شده و اموالشان را از دست می‌دهند. 

وی افزود: اگر فضای مجازی در کشور قانونمند باشد مردم می‌توانند در فضایی کاملاً امن به فعالیت‌های خود در فضای مجازی چه در بحث مشاغل اینترنتی و چه در معاملات و... بپردازند.

نظر شما