شناسهٔ خبر: 175611 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساماندهی فضای مجازی برای روان‌سازی است نه محدود سازی

زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: فضای مجازی به معنای روان‌سازی امور در فضای مجازی است نه محدودسازی آن و این قانونمند کردن رفاه و امنیت را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانونمند کردن فضای مجازی با هدف روان‌سازی امور انجام می‌شود و نه محدودسازی آن.

وی افزود: برخلاف آنچه که توسط خارجی‌ها القا می‌شود قانونمند کردن فضای مجازی در ایران به هیچ وجه به معنای تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی و به طور کل محدود ساختن مردم و فیلتر کردن پیام رسان‌های مختلف نیست.

زاهدی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه اینجاست که همان‌هایی که القا می‌کنند ایران با قانونمند کردن فضای مجازی به‌دنبال محدودسازی است، خود سختگیرانه‌ترین قوانین را در فضای مجازی در مورد کاربران اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال واتساپ و اینستاگرام کاربرانی را که به تمجید از شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پرداختند و یا عکس این شهید بزرگوار را منتشر می‌کردند فیلتر کرده و دسترسی آنها را به این پیام رسان‌ها ممنوع کردند، آن وقت همین‌ها در فضای مجازی این گونه القا می‌کنند که ایران با قانونمند کردن فضای مجازی به دنبال محدود سازی کاربران است.

نظر شما