شناسهٔ خبر: 175568 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان محیط زیست باید ورود ریزگردها را پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی می‌کرد

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از عدم اطلاع رسانی سازمان محیط زیست در ورود گرد و خاک به کشورمان گفت: رایزنی دیپلماتیک محیط زیست و وزارت خارجه می‌تواند آثار گرد و خاک و ریزگردها را بکاهد.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف سازمان محیط زیست در عدم اطلاع‌رسانی ورود گردوخاک به کشور اظهارداشت: آقای سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و بخش‌های مهمی را برای بررسی امورات تحت حوزه فعالیت خود در نظر بگیرد.

وی افزود: ورود گردوخاک به کشورمان در روزهای اخیر موجب مشکلات تنفسی زیادی برای مردم شده و سلامت آنها را به خطر انداخته است. این در حالی است که سازمان محیط زیست و سایر بخش‌های مختلف که در این حوزه با این سازمان همکاری دارند باید برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک با کشورهای همسایه رایزنی کنند. چرا که این گردوخاک‌ها عادی نبوده و سهل‌انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ورود گردوخاک از کشورهای همسایه به ایران از سوی سازمان محیط زیست صورت نگرفته است این در حالی است که هر ساله در بهار و تابستان ما شاهد ورود این گرودخاک و آلودگی‌ها به کشور هستیم و بایستی پیش‌بینی‌های لازم و همچنین پیگیری‌ در اولویت سازمان محیط زیست باشد.

حدادی گفت: اقدام به موقع سازمان محیط زیست از ماه‌های گذشته برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک می‌توانست موجب کاهش اثرات آن شود. 

وی افزود: سازمان محیط زیست باید محور عملیاتی علیه ریزگردها باشد و بتواند سایر دستگاه‌ها را به میدان بکشاند و اگر اراده، توان و عزم لازم را برای مقابله با این موضوع داشته باشد می‌توانیم اثرات ریزگردها و گردوخاک را کمتر کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه وزارتخانه باید با هماهنگی و انسجام با کشورهای همسایه اقدام به موقع برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک‌ها داشته باشد، عنوان کرد: تمامی پیش‌گیری‌ها و اقدامات لازم برای مبارزه با این موضوع بایستی در سال گذشته انجام می‌شد و اگر اکنون هم اقدام کنیم می‌توانیم اثرات سو این موضوع را در تابستان بکاهیم.

حدادی خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های کشورمان در کنار مدیران سازمان محیط زیست بایستی رایزنی‌های لازم را با کشورهای همسایه برای مقابله با ریزگردها و گردوخاک داشته باشند.

نظر شما