شناسهٔ خبر: 175565 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۷۵ درصد حمل و نقل در تهران با وسیله نقلیه شخصی است

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پایین است و حدود ۷۵ درصد از حمل و نقل در شهر تهران با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود.

علیرضا زاکانی گفت: ناوگان اتوبوسرانی می‌تواند نخستین گره گشای ترافیک باشد چرا که انتقال و جابجایی سریع را به همراه دارد و شهر تهران به حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد این در حالی است که فقط ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه از مدیریت شهری پنجم تحویل گرفتیم و حدود هزار دستگاه نیز نسبت به سال‌های گذشته کمبود داریم و امسال ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه به حوزه اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، درحال حاضر هفت خط مترو در پایتخت وجود دارد که هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در گذشته در این خطوط فعال بوده است. ۳۶۴ دستگاه واگن از این تعداد از رده خارج و ۱۱۲ دستگاه واگن دیگر اوراق و حدود دوم سوم از واگن‌های موجود نیاز به تعمیرات دارد.

پیشتر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرده بود که وضعیت عمومی ناوگان اتوبوسرانی، بسیار شکننده است و به کف خودش رسیده است و اگر بخواهیم به سطح یک و ایده آل برسیم باید در سال ۱۴۰۴ در شهر تهران ده هزار اتوبوس باشد. در حال حاضر بیش از ۵ هزار اتوبوس در تهران داریم که بخش زیادی از آن‌ها فرسوده شده و کارایی لازم را ندارد.

نظر شما