شناسهٔ خبر: 175550 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت با حذف ارز ترجیحی دست سوداگران را از بازار قطع می‌کند

حجت السلام موحد نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اقدامات دولت در تهیه کالاهای اساسی به گونه‌ای برنامه ریزی شد که با حذف ارز ترجیحی و اختصاص یارانه ارزی به مردم، دست سوداگران و دلالان کالاهای اساسی از بازار قطع شود.

به گزارش «نماینده»، سید محمد موحد در مورد اقدامات دولت سیزدهم برای تامین کالاهای اساسی گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت آیت الله رییسی از زمان شروع به کار کابینه سیزدهم حل مشکلات معیشتی مردم و تلاش در راستای تامین کالاهای اساسی بوده است. دولت در راستای این دغدغه و مطالبه مردمی، توانسته است گام‌های خوب و ارزشمندی بردارد .

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی اضافه کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در کمیسیون تلفیق مذاکراتی با وزرای دولت داشتیم و مقرر شد که تامین کالاهای استراتژیک و اساسی کشور با برنامه خاص و عملیاتی در دستور کار دولت قرار گیرد تا شاهد صف‌های طویل مردم برای دریافت کالاهای اساسی نباشیم.مقرر شد با تمهیداتی که وزیر کشاورزی و مجموعه دولت در این رابطه اتخاذ می‌کنند، مردم در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل نشوند و بتوانند در این مسیر از پشتوانه دولت بهره مند شوند.

موحد اضافه کرد: اقدامات دولت در تهیه کالاهای اساسی به گونه‌ای برنامه ریزی شد که با حذف ارز ترجیحی و اختصاص یارانه ارزی به مردم، دست سوداگران و دلالان کالاهای اساسی از بازار قطع شود البته باید دولت با نظارت دقیق قیمت‌ها راکنترل کند تا افراد سودجو نتوانند در این زمینه سوءاستفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت تلاش جدی برای تنظیم بازار و ثبات قیمت کالاها دارد گفت: تنظیم بازار کار بسیار سنگینی است، دولت برای سامان دادن به بازار باید از ابزارهای مختلفی استفاده کرده و ورود همه جانبه داشته باشد تا همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور در حوزه نظارت و پشتیبانی پای کار باشند. لازم است که دولت در این میدان ورود اساسی کند تا مردم هم احساس کنند  که ضوابط قانونی دقیق در زمینه تعیین قیمت کالاهای اساسی وجود دارد.

نظر شما