شناسهٔ خبر: 175497 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حوزه‌های انتخابیه امتیازبندی شدند/ موافقت وزارت کشور با نظر مرکز پژوهش‌ها درباره اصلاح حوزه‌های انتخابیه

نجابت سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس جلسه این کمیسیون درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، اظهار کرد: دستور این جلسه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس بود. در این جلسه از مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و وزارت اطلاعات دعوت بعمل آمد.

وی افزود:در ابتدای جلسه آقای صباغیان نماینده بافق، مسئول کارگروه بررسی این طرح گزارشی اجمالی از طرح داده و افزود: پس از تصویب کلیات این طرح در کمیسیون، طرح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شد.

وی در همین راستا ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها با حضور رئیس کارگروه و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور، وزارت اطلاعات و فرماندهی کل انتظامی، طرح را در مدت زمان تقریبی 6 ماهه بررسی و گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه نمود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: مرکز پژوهش‌ها با شاخص قرار دادن محورهای جمعیت، مباحث جغرافیایی و سیاسی امنیتی، 209 حوزه انتخابیه را امتیازبندی نموده و بر اساس این سه شاخص نیاز به اضافه شدن نماینده به حوزه های انتخابیه را بررسی کرد. همچنین برخی حوزه‌های انتخابیه اصلاح شدند.

وی با اشاره به گزارش مرکزپژوهش‌های مجلس، گفت: پس  از ارائه گزارش مرکز پژوهش‌ها،  وزارت کشور در 85 درصد از حوزه‌های انتخابیه با نظرات مرکز موافقت کرد.

نماینده شیراز در مجلس بیان کرد:در پایان جلسه مقرر گردید ظرف هفته‌های آتی در مواردی که توافق مشترکی وجود ندارد، کارگروه جلسات جمع‌بندی خود را با وزارت کشور، دیگر دستگاه‌های اجرایی و همچنین مجمع نمایندگان استان‌ها برگزار نموده و پیشنهادات نهایی خود را به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه نماید.

نظر شما