شناسهٔ خبر: 175482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توپ در زمین آمریکا و اروپا است/ دادن هر امتیازی مشروط به دریافت امتیاز از طرف‌های مقابل

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات وین، گفت: ایران هر کاری لازم بوده انجام داده و اکنون توپ در زمین حریف است و آنها باید تصمیم بگیرند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی، با اشاره به مذاکرات وین، گفت: در مورد بسیاری از موارد اختلافی بین ایران و 5+1 بحث شده و طرفین به نکات مشترک دست یافتند اما چند موضوع همچنان باقی مانده که به نظر جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و تکلیف آنها باید روشن شود. نخست بحث تضمین هاست که باید روشن شود. ما هر کاری لازم بوده انجام دادیم و اکنون توپ در زمین حریف است و آنها باید تصمیم بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا و غربی‌ها دنبال افزایش فشار به ایران هستند تا بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند در حالی که جمهوری اسلامی ایران، این کار را نخواهد کرد. ما دنبال توافق خوب هستیم، توافقی که اهداف و خواسته های آحاد ملت ایران را تامین کند.

عباس زاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران از لغو برخی تحریم ها چشم پوشی کند، گفت: خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی ما است، طبیعتا اگر امتیازی دهیم باید به همان میزان امتیاز دریافت کنیم. مذاکره کنندگان بدون دریافت امتیاز، امتیازی به طرف های مقابل نخواهند داد.

وی در ادامه اظهار کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تکلیف قانونی را برای مذاکره کنندگان و دستگاه دیپلماسی روشن کرده است، آنها هم بر اساس قانون و طبق راهبردهایی که شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده، کار را پیش خواهند برد./

نظر شما