شناسهٔ خبر: 175479 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا از شورای حقوق بشر برای تحقق اهدافش سوء استفاده می کند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: در حالی عضویت روسیه از شورای حقوق بشر تعلیق شد که دربرابر جنایت در یمن و فلسطین سکوت شده است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری، در واکنش به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و چشم پوشی این شورا بر جنایب های رژیم صهیونیستی، گفت: مجموعه حقوق بشر امروز تبدیل به مستمسکی برای بهره برداری و سوء استفاده آمریکایی ها در جهت پیشرفت اهداف شان شده. هر جا ببینید اقدامات با سیاست های آنها مغایرت دارد به بهانه های نقض حقوق بشر ورود کرده و کشور را با مسائل حقوق بشری محکوم می کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس بیان کرد:  امروز بزرگترین جنایت حقوق بشری در سرزمین های اشغالی فلسطین صورت می گیرد در حالی که آمریکایی ها و کشورهای غربی ساکت و خاموش هستند، بزرگترین جنایت ضد حقوق بشری را در یمن شاهد هستیم به دلیل چک های نقد و طلایی رژیم آل سعود مجامع بین المللی و حقوق بشر خفقان گرفته اند و هیچ اقدامی در این حوزه انجام نمی دهند.

وی اظهار داشت: برخوردهای دوگانه و سوء استفاده از حقوق بشر سبب می شود اعتماد جامع جهانی به موضوع حقوق بشر کم شود و باعث شود مردم به مجامع بین المللی بی اعتماد شوند و نباید اجازه دهند مجموعه مثل حقوق بشر به سازمان هایی برای سوء استفاده کردن قدرتهای بزرگ در جهت پیشبرد اهداف ضد حقوق بشری خودشان است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اگر مجامع حقوق بشری در چارچوب بیانیه حقوق بشر حرکت می کردند و با کشورها برخورد می شد امروز شاهد جنایت ها در یمن و سوریه نبودیم.

نظر شما