شناسهٔ خبر: 175435 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کم‌کاری 8 سال گذشته در مذاکره با همسایه ها گردوغبار را تشدید کرد

سروری نائب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دولت باید منشا خارجی گردوغبار را با کمک دیپلماسی کنترل کند، گفت: کوتاهی های دولت قبل در تشدید این شرایط موثر بوده است.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران،  در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دنیای فردا دنیا انرژی هسته است گفت: اگر کشورها به دانش هسته ای دست پیدا نکنند، باید به تکدی گری از دیگر کشورها بپردازند.

وی با گرامیداشت روز ملی انرژی هسته ای،  دست مذاکره کنندگان را با توجه به  دستیابی ایران  به این علم باز دانست و گفت: ما ملتی هستیم که فعل خواستن را صرف می کنیم.

سروری درباره  اقدام ناجوانمرادنه در صحن حرم مطهر رضوی و تعرض به سه روحانی  ابراز داشت:  دشمن به دنبال ایجاد زمینه های تشتت و اختلاف است و به تعبیر حضرت آقا جای مظلوم و قاتل را عوض می کند.

وی افزود: ایران در تاریخ جزو کشورهایی است که با همزیستی در کنار مذاهب و اقوام  بوده و زمانیکه امریکا در حال خروج از عراق و افغانستان هستند، دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین ایران و همسایگان و  درگیری های داخلی است.

نائب رئیس شورای شهر تهران اقدام ناجوانمرادنه در صحن حرم را  به دنبال ایجاد استراتژی این اختلاف عنوان کرد و ابراز داشت: این اتفاق نشان داد که ملت ایران بصیر هستند.

وی با اشاره به تقارن این روزها با سالروز شهادت امیرصیاد شیرازی که در تاریخ معاصر به عنوان سندهای زرین مقاومت و هشیاری و بصیرت ملت ایران بوده است، ابراز داشت: یکی از چهره های موثر دفاع مقدس در ساماندهی نیروهای مسلح در کشور است.

سروری به گردو غبار خطرناک تهران در 3 روز گذشته اشاره کرد و گفت: این گرد و غبار  به حدی بود که  تصمیم به لغو جلسه امروز گرفته بودم و حس می‌کردم این جلسه برای اعضا خطرناک خواهد بود. اما چون استانداری عدم تعطیلی را اعلام کرده بود، ما هم جلسه را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: ورشکستگان سیاسی در پی این اتفاق شروع کردند به شورا و شهرداری حمله کردند و استانداری تعیین تکلیف کرده بودند و جایی برای شورا و شهرداری وجود نداشت.

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: گردوغبار را که مسئولان باید جدی بگیرند و منشا خارجی آن باید از سوی وزارت خارجه و دولت پیگیری شود و با تفاهم نامه مشترکی زمینه های موضوع از بین برود، کوتاهی های دولت قبل در 8 سال می‌ ‌توانستند با ارتباط با دولت عراق و عربستان پیشگیری کنند و از مسئولان می خواهیم موضوع این غبار را جدی بگیرند.

نظر شما