شناسهٔ خبر: 175426 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیشرفت‌های هسته‌ای پشتوانه محکم برای انتفاع اقتصادی ایران است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های هسته‌ای پشتوانه محکم برای انتفاع اقتصادی ایران است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) اظهار کرد: فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای را به ملت شریف و سرافراز ایران و تمامی دانشمندان پرتلاش و مجاهد و خستگی‌ناپذیر، صنعت هسته‌ای کشور تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی بیان کرد: از جمله پیشرفت‌های شگرف و افتخارآمیز صنعت هسته‌ای در سال‌های اخیر که مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان به ویژه دانشمندان شهدای هسته‌ای ما در بخش‌های گوناگون بوده، می‌توان به تولید رادیوداروهای دارای فناوری بالا و توسعه فناوری‌های مرتبط با پدافند هسته‌ای اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشحالیم که در مسیر پرافتخار این پیشرفت‌ها، مجلس یازدهم نیز با رسیدگی به قانون اقدام راهبردی، قفل‌های بسته شده به صنعت هسته‌ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقای دستاوردهای علمی، در این حوزه نقش‌آفرینی کرد.

قالیباف ادامه داد: خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی‌سازی صنعت هسته‌ای ایجاد شده بود، در فاصله کوتاهی دست دیپلمات‌های ایران در مذاکرات پُر شد. اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته‌ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ذکر این نکته ضروری است که پیشرفت‌های هسته‌ای کشور پشتوانه‌ای محکم برای انتفاع اقتصادی ملت ایران است و مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تأکید دارد که مذاکرات هسته‌ای باید به اصول منافع تضمین شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران منجر شود.

نظر شما