شناسهٔ خبر: 175393 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشکیل کارگروهی برای بررسی طرح دیپلماسی اقتصادی/ چهره سفارتخانه‌ها اقتصادی می‌شود

اکبری تالارپشتی1 رئیس کمیسیون صنایع مجلس از تشکیل کاگروهی مشترکی در مجلس برای بررسی طرح الزام دولت به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی ، خبر داد.

به گزارش «نماینده»، عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح ۲ فوریتی الزام دولت به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: کلیات طرح تدوین شده و قرار است که کارگروه مشترکی از کمسیون صنایع و معادن ، اقتصادی و امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل شود تا جمع‌بندی نهایی بر روی این طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه مشترک از روز یکشنبه کار خود را آغاز می‌کند، افزود: در این کارگروه تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر بر روی جزئیات این طرح کار کنیم تا طرح پخته و جامعی را به هیئت رئیسه برای بررسی در جلسه علنی تقدیم کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه با این طرح به دنبال رفع موانع صادرات هستیم، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که طرح مذکور را هر چه سریع‌تر به تصویب برساند تا چهره سفارتخانه‌های ما را اقتصادی کند که هم به نفع منافع ملی و هم به نفع امنیت ملی ماست و اگر چهره سفارتخانه‌ها اقتصادی شود و ایران با همه کشورها کار کند دیگر تحریم‌ها اثرگذار نخواهد بود.

اکبری با تاکید بر اینکه باید چهره سفارتخانه‌های ایران در دنیا تغییر یابد چرا که هم‌اینک سفارتخانه‌های کشورمان هیچ خروجی مفیدی ندارند و از چهره اقتصادی برخوردار نیستند، بیان کرد: کشور ما هم‌اینک ۱۲۰ سفارتخانه و ۲۰ نمایندگی وزارت امور خارجه  در کشورهای دیگر دارد که هر کدام از این سفارتخانه‌ها اگر بتوانند یک سرمایه‌گذار جذب کنند شرایط  اقتصادی کشور بهتر می‌شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: باید چهره سفیران اقتصادی شود که در صورت تحقق این مهم اقتصاد کشورمان رشد کرده و شاهد حضور محصولات ایرانی در کشورهای دیگر خواهیم بود.

نظر شما