شناسهٔ خبر: 175388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرایط خوبی برای ترانزیت کالا میان تهران-باکو وجود دارد/ ضرورت توجه به فرصت مرزهای مشترک

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: شرایط ترانزیتی خوبی برای حمل و نقل کالا میان ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که می تواند هزینه های صادرات کالا را کاهش دهد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضا زاده، در خصوص اهمیت دستور رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در روابط اقتصادی جدید این کشور با ایران، گفت: بر اساس تعامل دولت سیزدهم با کشورهای همسایه خصوصا باکو و تلاش برای ارتقاء سطح تعاملات با پانزده کشور همسایه، شاهد افق های روشنی در این راستا هستیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مناقشات میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکرد خوبی اتخاذ و تلاش کرد تا صلح و آتش بس میان این دو دولت شکل بگیرد که این امر نیز سبب نزدیکی بیشتر ایران با این کشورها شد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان با سه استان اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی همسایه است، ادامه داد: همچنین قرابت دینی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور وجود دارد لذا می طلبد مسئولان دو کشور تلاش کنند تا سرمایه گذاران ایرانی و آذربایجانی بتوانند روابط تجاری خود را گسترش دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در مرز میان دو کشور وجود بازارچه های مرزی از جمله ظرفیت هایی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد؛ در واقع تحقق این امر می تواند به معیشت مرزنشینان دو کشور نیز کمک شایانی کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین شرایط ترانزیتی خوبی برای حمل و نقل کالا میان دو کشور وجود دارد که می تواند هزینه های صادرات کالا را کاهش دهد.

نظر شما