شناسهٔ خبر: 175381 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیچ دستگاهی از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت نمی‌کند

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: واقعیت این است که مدیریت فضای مجازی کشور ما در خارج از کشور انجام می‌شود و متأسفانه هیچ دستگاهی از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت و حفاظت نمی‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز به دلیل فضاسازی‌های انجام شده اگر در جهت حمایت از حقوق مردم در فضای مجازی حرفی هم مطرح شود، با واکنش منفی مواجه می‌شود.

وی افزود: به دلیل فضاسازی‌های منفی انجام شده اگر امروز دفاع از تضییع حقوق مادی و معنوی مردم در فضای مجازی مطلبی گفته شود اینگونه برداشت می‌شود که ما به دنبال محدودسازی فضای مجازی هستیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که در بسیاری از کشورهای دنیا فضای مجازی کاملاً قانونمند و ضابطه‌مند است اما در کشور ما قانون و ضابطه‌ای برای فضای مجازی وجود ندارد.

جوکار خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیریت فضای مجازی کشور ما در خارج از مرزها انجام می‌شود و به عنوان مثال مدیران پیام‌رسان‌های اجتماعی این اجازه را می‌دهند که چند میلیون صفحات مجازی در ایران را به خاطر انتشار عکس شهید حاج‌قاسم سلیمانی مسدود کنند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند.

وی افزود: امروز هیچ دستگاهی اعم از شورای عالی فضای مجازی و چه وزارت ارتباطات از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت نمی‌کند و مسؤولیتی در این باره برای خود قائل نیست.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: وضعیت موجود این ضرورت را ایجاد می‌کند که هر چه زودتر نسبت به قانون‌مند کردن و تعیین چارچوب و ضابطه برای فضای مجازی کشورمان اقدام کنیم.

نظر شما