شناسهٔ خبر: 175368 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کمیسیون امنیت ملی ابعاد حادثه حرم رضوی را بررسی می‌کند

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون امنیت ملی مجلس تمامی ابعاد حادثه حرم رضوی را بررسی می‌کند.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد حادثه اخیر در حرم مطهر رضوی اظهارکرد: دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی منطقه است. شهر مشهد باتوجه به موقعیت خاصی که از لحاظ مذهبی دارد، همواره مورد توجه جریانات ضد انقلاب بوده است.

وی افزود: همچنین استان خراسان رضوی به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی، همه ساله شاهد حضور ۱۰ الی ۱۵ میلیون مسافر غیربومی در این استان هستیم. باتوجه به نگاه وحدت آمیز جمهور اسلامی در بین شیعیان و اهل سنت بعد از غلبه بر داعش و نزدیک شدن کشورهای جبهه مقاومت، دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای محور مقاومت است.

مالکی ادامه داد: درحال حاضر کشور افغانستان دارای بحران مدیریتی و ساختاری است و طالبان هنوز نتوانسته است رشته امور را بر دست بگیرد. باتوجه به این شرایط، بسیاری از گروه‌ها و جریانات تکفیری از عراق و سوریه وارد افغانستان شده‌اند و به نبال ایجاد مشکلات قومی و مذهبی در کشور افغانستان و تعرض به کشورهای همسایه ازجمله ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی کشور باید بیش از گذشته نسبت به این مسائل هوشیار باشند تا در داخل کشور دچار بحران نشویم. 

وی گفت: قرار بر این شده است که ابعاد این مسائل و جنایت اخیر در حرم مطهر رضوی در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین از وزیر کشور و مسئولان دستگاه‌های امنیتی دیگر نیز در جلسه کمیسیون، دعوت به عمل می‌آوریم.

نظر شما