شناسهٔ خبر: 175336 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته بررسی شد

خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:درخواست نمایندگان جهت اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی با موضوع بررسی اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته در جلسه امروز با حضور نمایندگان درخواست کننده و سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» محمد خدا بخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: درخواست نمایندگان جهت اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی با موضوع بررسی اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته در جلسه امروز با حضور نمایندگان درخواست کننده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به بند (ت) ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و بند (ذ) اصلاحی ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم و ماده ۳۱ اصلاحی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که به موجب آن سازمان برنامه و بودجه موظف بوده است، فهرست مناطق توسعه یافته را شامل استان، شهرستان، بخش، دهستان و ... را در پایان هر برنامه پنج ساله تعیین کند اما این اقدام به درستی انجام نشده است.

خدابخشی تاکید کرد: دولت در تهیه این فهرست تاخیر داشته است، در این راستا نماینده طراحان اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی با موضوع بررسی اقدامات دولت در بازنگری مناطق کمتر توسعه یافته در این نشست توضیحات لازم را ارائه و در ادامه اعضای کمیسیون مطالب مدنظر خود را مطرح کردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه اعلام کردند، فهرست مورد نظر را تهیه کرده‌اند و آمادگی ارسال آن را به دولت دارند. این طرح مراعا ماند و مقرر شد، سازمان برنامه و بودجه گزارش مکتوب خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند تا بعد از بررسی شاخص ها و اقدامات انجام شده، نظر نهایی خود را اعلام کند./

نظر شما