شناسهٔ خبر: 175295 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: وضعیت کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها را دائما رصد می‌کنیم

شهریاری حسینعلی شهریاری با اشاره به حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی تاکید کرد: بعد از این، وضعیت بیماری کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها دائماً رصد می‌شود و اگر مشکلی باشد، ستاد ملی کرونا تصمیم جدیدی اتخاذ می‌کند.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها همزمان با پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: با توجه به جمیع شرایط و فروکش کردن نسبی کرونا و نیز واکسیناسیون حداکثری، پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد، البته توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس و دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از جامعه یا مبتلا به کرونا شده‌اند و بهبود یافته‌اند و یا چند دوز واکسن دریافت کرده‌اند و بر این اساس، تقریباً یک ایمنی جمعی اتفاق افتاده و نگرانی‌های مشابه سال‌ قبل وجود ندارد.

عضو ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها صدمات زیادی از تعطیلات دو سال اخیر دیده‌اند، گفت: در هیچ‌جای دنیا مراکز آموزشی را مانند ما تعطیل نکرده‌اند و وقتی چند کشور اروپایی و حوزه آسیا و اقیانوسیه را رصد کردیم، مشاهده کردیم که با همین روال فعالیت‌هایشان را از سر گرفته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد تأکید ستاد ملی کرونا قرار دارد، گفت: به نظر نمی رسد شرایط نگران‌کننده‌ای وجود داشته باشد، البته بعد از این هم وضعیت بیماری کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها دائماً رصد می‌شود و اگر مشکلی باشد ستاد ملی کرونا آن را بررسی و تصمیم جدیدی اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از این به مصحلت کشور و نظام آموزشی نیست که آموزش‌های مجازی برقرار باشد، تصریح کرد: قطعاً بعد از این هم وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی را رصد و مراقبت کافی خواهیم کرد که مشکلی در جریان آموزش‌های حضوری پیش نیاید و اگر کسی کمترین علامت را داشته باشد، نباید در محیط مدرسه و دانشگاه حضور یابد.

نظر شما