شناسهٔ خبر: 175278 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تمام مسئولین و مجلس محوریت انجام کار را بر تحقق شعار امسال و مطالبه رهبری قرار دادند

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسئولین و مجلس محوریت انجام کار را بر تحقق شعار امسال و مطالبه رهبری قرار دادند.

به گزارش «نماینده»، یحیی ابراهیمی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت اقتصادی مملکت بهبود یابد و به سامان برسد باید این موضوع از مسیر علم محقق شود.

وی با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در گرو استفاده از دانش بومی براساس امکان‌سنجی در هر استان و منطقه‌ای است، افزود: هنگامیکه یک ایده به ذهن خلاق محقق و جوانان ما می‌رسد چنانچه تبدیل به یک پروژه اقتصادی شود مبنا براین است که هزینه‌ها کاهش می‌یابد و کاری ارزشمند و علمی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تمام کارگاه‌ها، پروژه‌ها و تولیداتی که در کشور انجام می‌شود چنانچه براساس اقتصاد دانش‌بنیان باشد سبب افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال خواهدشد.

ابراهیمی اضافه کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است و بر این اساس تمام مسئولین دولتی و مجلس محوریت کار را بر تحقق این شعار و مطالبه رهبری قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق مطالبه مقام معظم رهبری که تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است می‌توان کشور را از بیماری اقتصادی نجات داد و به اقتصادی دانش‌بنیان که سبب ایجاد اشتغال پایدار شود دست پیدا کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان تاکید کرد: با تکیه بر ظرفیت بالای نیروی انسانی و استعداد جوانان تحصیل کرده کشور می‌توان علاوه بر رسیدن به تولید داخلی، محصولی دانش‌بنیان و در کنار آن اشتغالی پایدار ایجاد کرد.

ابراهیمی گفت: در لرستان  نیز با توجه بیشتر به بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن و حوزه معدن می‌توان بخشی از مشکل اشتغال استان را برطرف کرد چرا که لرستان دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای انجام کارهای دانش‌بنیان است.

نظر شما