شناسهٔ خبر: 175277 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم افزایش سطح تعامل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان/ زمینه توسعه صادرات کالا وجود دارد

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: توسعه تعامل کمیسیون مشترک اقتصادی و اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان سبب تسهیل توسعه صادرات و تبادل کالا و محصولات تجار و بازرگانان دو کشور می شود.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری در خصوص اظهارات وزیر خارجه پاکستان مبنی بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده ای نزدیک، گفت: خوشخبتانه ایران ارتباط نزدیکی با پاکستان حاکم است و این مهم در حالیست که علاقه مندی خوبی میان دولت وجود دارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره تلاش کرده سطح تعاملاتش با پاکستان را افزایش دهد، اظهارکرد: این کشور از بازار بزرگی برخوردار بوده و می تواند بستر خوبی برای صادرات کالاهای تولیدی کشورمان باشد.

وی با اشاره به اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی به افزایش سطح دیپلماسی سیاسی نیز کمک شایانی می کند، ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد افزایش تعاملات اقتصادی مشترک، می تواند سبب ارزآوری برای دو کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید زیرساخت های حمل و نقل خصوصا در حوزه ریلی در مرزهای دو کشور گسترش یابد، افزود: در واقع این امر به توسعه صادرات کمک خواهد کرد زیرا مرزهای مشترک زیادی میان دو کشور قرار دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد کمیسیون مشترک اقتصادی و همچنین اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان نیز باید تعاملات خود را افزایش دهند تا تجار و بازرگانان دو کشور خیلی راحت تر اقدام به تبادل کالا و محصولات کنند./

نظر شما