شناسهٔ خبر: 175263 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احتمالا قانون مهریه از دستورکار مجلس خارج شود

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به قانون مهریه، گفت: برخی از افراد انتظاراتی از قانون مهریه دارند که این امر نشدنی است از این رو احتمال دارد از دستورکار مجلس خارج شود.

به گزارش «نماینده»، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مهریه، اظهار داشت: در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قانون مهریه دچار تغییر و تحول های خاصی شده است و این مورد نیاز به یک کار کارشناسی شده دقیقی است تا حق هیچ طرف ضایع نشود.

وی افزود: در قانون نمی توان کف یا سقفی برای مهریه در نظر گرفت همچنین برخی از بانوان یا آقایان از مجلس درخواست هایی دارند که این درخواست ها نمی تواند در قالب قانون قرار بگیرد.

غضنفرآبادی ادامه داد: مثلاً یک مورد از این درخواست ها این است که زوجی که در سال ۸۰ عقد کرده‌اند و مهریه خانم ۱۴ سکه است اکنون قصد دریافت مهریه خود در سال ۱۴۰۱ را دارد می بایست مهریه به قیمت روز پرداخت شود اما برخی ها این انتظار را دارند که در این قانون مجلس حکم کند که این سکه ها به نرخ همان سال ۸۰ محاسبه شود این مورد نیز هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: موردی که به عنوان مهریه در نظر گرفته شده است می بایست همان مورد پرداخت شود مثلا اگر سکه بوده باید داده شود یا مبلغ سکه ها به نرخ روز محاسبه شده و پول آن پرداخت شود؛ از این رو مجلس نمی‌تواند قانونی وضع کند که مهریه به نرخ زمان عقد محاسبه شود.

غضنفرآبادی گفت: اگر این درخواست ها به قوت خود باقی بماند احتمالاً قانون مهریه از دستور کار مجلس خارج شود، اما اعضای کمیسیون قضایی سعی خواهند کرد که این قانون با یک کار کارشناسی شده دقیقی به سرانجام برسد.

نظر شما