شناسهٔ خبر: 175232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس در رأس امور است/ اصلاح ساختار بودجه ضرورت دارد

راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی اختیارات زیادی دارد و واقعاً در رأس امور است.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه ، با بیان اینکه باید نظام بودجه ریزی کشور اصلاح شود، اظهار داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه است و ما باید ساختار بودجه را اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم دیگر آن است که اعتبارات بودجه مناطق مختلف کشور باید در اختیار استان‌ها قرار گیرد نه وزارتخانه‌ها و اگر این موضوع محقق شود، بسیاری از مشکلات استانی حل و فصل خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که گاهی اوقات بودجه استان‌ها با لابی‌ و روابط افزایش می‌یابد که اگر بودجه هر استانی در اختیار خود آن استان قرار گیرد، دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است اعتبارات بودجه در ردیف‌های مشخص استانی و پروژه‌های محلی قرار گیرد تا تعارض منافع و روابط در مجلس برچیده شود.

وی اظهار داشت: برای حل مسائل و مشکلات استان‌ها باید به سمت افزایش قدرت و اختیارات استانداران، تمرکززدایی و اصلاح ساختار بودجه برویم.

راستینه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی اختیارات زیاد و خوبی دارد و مجلس واقعاً در رأس امور است.

نظر شما