شناسهٔ خبر: 175222 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رزمندگان یمنی اقتصاد عربستان را در وضع شکننده قرار داده‌اند

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حملات اخیر یمن به تاسیسات عربستان اقتصاد این کشور را در وضعیتی شکننده قرار داده، رزمندگان یمنی توانسته‌اند به همه کشورهای متحد عربستان در حمله به این کشور اعلام خطر کنند.

به گزارش «نماینده»، عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اعلام آتش‌بس‌های جداگانه از سوی طرف‌های درگیر در یمن که پس از حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان صورت گرفت، گفت: حملات اخیر یمن به تاسیسات عربستان نشان داد، یمنی ها توانسته اند موازنه قدرت را برقرار کنند و اقتصاد عربستان را به وضعیتی شکننده برسانند.

وی افزود: همه مسائل نشان دهنده این است که ملت یمن پس از ۷ سال جنگ و محاصره کمر خم نکرده و همچنان ایستاده است. اقدام  اخیر یمن در ضربه زدن به تاسیسات نفتی عربستان نشان‌می دهد  یمنی ها در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا هوش بالایی دارند.

گلرو با اشاره به حمایت های آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی ادامه داد: ۷ سال است که عربستان سعودی بر خلاف منشور سازمان ملل متحد، به خاک یک کشور مستقل تجاوز کرده آمریکا هم برخلاف ادعاهایی که دارد به این دلیل که منافعش تامین می شود از متجاوز حمایت می کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند با ورود مستقیم به جنگ یمن آسیب های جدیِ ژئو اکونومیک می بینند و منافعشان در خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ به خطر می‌افتد با این وجود آمریکایی‌ها از عربستان به واسطه ارسال سلاح، پشتیبانی تسلیحاتی می کنند.

وی تنها راهکار پایان بحران یمن را عقب نشینی عربستان و گفتگوی درون یمنی دانست و افزود: عربستان باید محاصره زمینی، دریایی و هوایی را متوقف کند و اجازه دهد گروه‌های مختلف یمنی طی فرایند گفتگوی داخلی به راه حل برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد ادامه دار بودن  پاسخ های یمن گفت: آنچه شاهدیم دفاع مشروع یمنی هاست و بدیهی است اگر تجاوز و محاصره یمن پایان یابد، یمنی ها هم این حملات را ادامه نخواهند داد. 

نظر شما