شناسهٔ خبر: 175199 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

توجه به حوزه دانش بنیان، قدرت چانه زنی ایران را در مذاکرات بالا می‌برد

آصفری نماینده مردم اراک گفت: مجلس شورای اسلامی آماده است تا اگر در مسیر حوزه دانش بنیان موانعی وجود دارد به صورت قانونی حل و گره‌گشایی کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری، نماینده مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی آماده است تا اگر در این مسیر موانعی وجود دارد به صورت قانونی حل و گره‌گشایی کند.

وی بیان کرد: نامگذاری‌های سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و اقتصاد است که این مهم خود بیانگر اهمیت این بخش‌ها است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر بحث نامگذاری سال‌ها بیشتر به برگزاری همایش‌ها، نصب بنر و سربرگ مکاتبات اداری خلاصه شده و نیاز است برای اقدام عملیاتی و اجرایی شدن شعار امسال، دولت، مجلس، دستگاه ها، نهادها و همه دست به دست هم دهند و گام‌های بلندی بردارند.

آصفری اظهار داشت: تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، نقشه راه امسال تک تک ایرانیان است و باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق این مهم استفاده شود.  

وی تصریح کرد: وزرای صنعت و اقتصاد کشور در روزهای آغازین سال جدید برای ارائه برنامه‌های امسال با توجه به نامگذاری صورت گرفته از سوی رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش از عملکرد سال گذشته، به مجلس دعوت شده‌اند و توصیه‌های لازم در جهت تحقق شعار سال نیز ارائه می‌شود.  

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به حوزه دانش بنیان توجه شود، اقتصاد کشور به خودکفایی می‌رسد و قطع کامل وابستگی برای نیارهای داخلی کشور صورت می‌گیرد.

آصفری بیان کرد: توجه به حوزه دانش بنیان، قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران را پشت میز مذاکرات و مجامع مختلف بین المللی بالا می‌برد و نقش موثری در افزایش اشتغالزایی، ارزش پول ملی، درآمد زایی و جلوگیری از خام فروشی دارد.

وی تاکید کرد: نیاز است بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار بخش تولید، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند و دولت نیز سیاست‌های تشویقی را اعمال کند و تلاش شود تا موانع سر راه تولید و اشتغال برداشته شود.

سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است.

نظر شما