شناسهٔ خبر: 175188 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت مردمی بدون نیاز به توافق سیاسی یا "برجام" کرونا را مدیریت کرد

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت قبلی اشاره می‌شد بدون توافق و برجام نمی‌شود در بحث واکسیناسیون پیشرفت کرد اما دولت جدید با تغییر رویکرد و نگاه سیاسی موفق به مهار کرونا شد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در نخستین شورای اداری استان در سال جاری با اشاره به این‌که مسئولین و مردم در سال جدید با بالا بردن تقوای الهی خود و هم‌افزایی می‌توانند در دولت مردمی و انقلابی دست به کارهای بزرگی بزنند، مطرح کرد: در بحث رسانه‌ای ضعیف عمل شده و عملکرد دولت مردمی آن‌چنان که باید و شاید به صورت کامل به اطلاع مردم نرسیده است.

وی افزود: پروردگار متعال راهگشا است و در دولت قبلی اشاره می‌شد نمی‌شود در بحث واکسیناسیون پیشرفت داشت و در دولت جدید با تغییر رویکرد و نگاه سیاسی بدون برجام یا هیچ توافق سیاسی دیگری، دولت موفق به واکسیناسیون و مهار کرونا شد.

فلاحی تصریح کرد: قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان باعث ایجاد جریان و ورود نخبگان به مباحث فناورانه شد و در بحث صندوق نوآوری و شکوفایی ۳۰ هزار میلیارد افزایش داشتیم و در بحث استفاده از این صندوق‌ها در حال حاضر در جایگاه خوبی میان استان‌های کشور قرار نداریم و تقریبا در میان استان‌های آخر هستیم که این موضوع اصلا قابل توجیه نیست.

وی با بیان این‌که از ظرفیت‌های فناورانه در استان استفاده کامل نمی‌شود، بیان کرد: برخی از مواقع به صورت مستقیم در جریان‌های علمی حضور پیدا می‌کردم و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کردیم، قوانین سخت‌گیرانه و عدم حمایت از نخبگان باعث مهاجرت آن‌ها شده است.

نماینده مردم همدان در ادامه تاکید کرد: امیدوارم این روند رو به افول خاتمه یابد و روز به روز شاهد پیشرفت نخبگان در نظام جمهوری اسلامی باشیم و امورات این دانشمندان نخبه تسهیل شود و از طولانی شدن روند مجوزها خسته نشوند.

نظر شما