شناسهٔ خبر: 175142 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حسینی: دولت و مجلس برای رفع آسیب‌های اجتماعی عزم جدی دارند

سیدمحمد حسینی 4 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دولت و مجلس نگاه حمایتی از اقشار آسیب پذیر وجود دارد و دولت و مجلس عزم جدی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش «نماینده»، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن حضور در مرکز بهزیستی بعثت، محل ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابان، با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: امسال با ولادت حضرت ولیعصر (عج) در ماه شعبان المعظم به استقبال نوروز رفتیم، این تقارن را به فال نیک می گیریم و سال پر خیر و برکتی را برای ملت ایران آرزو می کنیم.

وی با قدردانی از زحماتی که برای کودکان بی‌سرپرست کشیده می شود، گفت: اگر نظام اسلامی، خیرین و دلسوزان نسبت به این کودکان بی‌تفاوت باشند و توجه کافی نکنند قطعاً در آینده با مشکلات مضاعف، ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی بیشتری مواجه می‌شویم. 

حسینی تصریح کرد: هر چند که این مراکز برای کودکان بی سرپرست مانند کانون گرم خانواده نمی‌شود ولی همین که یک کودک و نوجوان احساس کند دستی بالای سرش است و مسئولان کشور و جامعه نسبت به او بی‌اعتنا نیستند بخشی از خلأ عاطفی وی برطرف می شود که این مسئله در سرنوشت آینده او تعیین کننده است و با آموزش‌هایی که در این محیط‌ها به کودکان و نوجوانان بی سرپرست داده می‌شود، رشد و توانمندی‌هایی در آنها ایجاد می شود که می‌توانند با اعتماد به نفس و خودباوری زندگی فردای خود را اداره و تأمین کنند.

وی افزود: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بخش های مختلف نظام خود را به حمایت از این کودکان و همچنین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مکلف می‌دانند و به خاطر اهمیت و ضرورت موضوع بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نهادهای حمایتی در جمهوری اسلامی شکل گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قطعاً در دولت و در مجلس هم این نگاه حمایتی وجود دارد و دولت و مجلس در بحث‌های حمایتی عزم جدی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی دارند.

حسینی با اشاره به حمایت‌های خیرین از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست گفت: این اهتمام و اقدام خیرین بسیار مفید و قابل تقدیر است و ذخیره ارزشمند آخرتشان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در رسانه‌ها ضمن معرفی چنین مراکزی، به لزوم حمایت از این کودکان بیش از پیش پرداخته شود، گفت: رسانه ها در ترغیب مردم برای مساعدت و حمایت از این مراکز نقش موثری می توانند ایفا کنند.

سید محمد حسینی تاکید کرد: معاونت پارلمانی دولت این آمادگی را دارد که اگر نیاز به وضع قوانین جدید و یا اصلاح قوانین و مقررات فعلی باشد پیگیری کند، تا گره های اجرایی باز شود و با تقسیم کار دقیق و هماهنگی بین دستگاه‌ها امر خدمت رسانی به نحو بهتری برای اقشار تحت پوشش بهزیستی صورت گیرد. 

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشبختانه دکتر عبدالملکی وزیر جوان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز دکتر قادری با انگیزه و انرژی امور مربوط به مددجویان را پیگیری می کنند و امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی کشور بتوان خدمات مناسب تری در این حوزه ارائه کرد.

وی در پایان با قدردانی از مسئولان و کارکنان خدوم و متعهد این مراکز گفت: اینکه شما عزیزان در این مراکز و حوزه های عام المنفعه پیشگام خدمت هستید عبادت و عملی بسیار ارزشمند است که علمای بزرگی چون علامه طباطبایی بدان اشاره کرده اند و در آیات و روایات به موضوع خدمت به دیگران عنایت خاصی شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه این دیدار ناهار را در جمع ساده و صمیمی کودکان صرف کرد و هدایایی به آنان تقدیم کرد.

شایان ذکر است که مرکز بهزیستی بعثت محل نگهداری کودکان ۶ تا ۱۲ سال است که به دلایل اجتماعی ارتباط آنان با خانواده هایشان قطع شده است‌ و غالبا مدتی برای تامین معاش در خیابان ها به دنبال کار بوده اند.در این مرکز علاوه بر نگهداری و تربیت کودکان، به آنها مهارتهای زندگی و توانمندسازی آموزش داده می شود.

نظر شما