شناسهٔ خبر: 175114 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اختلاف حداقل و حداکثر حقوق در بودجه ۱۴۰۱ از ۲۱ به هفت برابر کاهش یافت

علی علیزاده دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۲ سال اخیر به منظور رفاه ملت ایران تدوین و تصویب شد و در همین راستا اختلاف حداقل و حداکثر حقوق ۲۱ برابر بود که در بودجه امسال به ۷ برابر کاهش یافت.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر علیزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دامغان، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی نسبت به وجود سال تنش آبی در کشور، اعتبار خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای رفع این مشکل درنظر گرفته شد و در این راستا با اقدامات لازم، مشکل تنش آبی ۲۰ هزار روستا و شهر کوچک رفع می‌شود. 

وی ادامه داد: اعتبار خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای رفع مشکل تنش آبی ۲۰ هزار روستا و شهر کشور درنظر گرفته شد. 

علیزاده اضافه کرد:  بودجه سال ۱۴۰۱ در جهت رفع محدودیت های معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم تنظیم و تصویب شد که امیدواریم این تصمیم‌ها، مشکل معیشتی مردم را به حداقل برساند. 

وی تصریح کرد: کوشش شد بودجه ۱۴۰۱ در جهت تولید باشد و در راستای کمک به رونق تولید اقدامات خوبی از جمله کاهش سهم مالیاتی، افزایش مشوق های صادراتی، بخشودگی های مالیاتی، تسهیلات ارزان قیمت و بالا رفتن هزینه واردات دنبال شد. 

علیزاده اضافه کرد: با اقدام‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و بهبود ارتباطات خارجه، زمینه فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز فراهم شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال جذب گردشگر نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اما همچنان برای افزایش این آمار ظرفیت بیشتری داریم.

تور آشنایی موثرین جامعه با طرحهای توسعه‌ای در دامغان

فرماندار دامغان در این نشست بیان کرد: دولت آیت الله رییسی مصوبات خوبی در سفر سال ۱۴۰۰ به استان سمنان داشت که در راستای این سفر بسیاری از طرح‌ها در حال انجام است و در فاصله کوتاه، اعتبارهای اختصاص یافته بیشتر نقدی تخصیص یافت. 

مهدی بندرآبادی ادامه داد: به همت استاندار سمنان طی چند ماه اخیر گره‌گشایی در امور را شاهد بودیم و با پیگیری استاندار بسیاری از مشکلات رفع شد.

فرماندار دامغان تصریح کرد: طرح‌های عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری خوبی در سطح شهرستان دنبال می‌شود که در راستای جهاد تبیین و معرفی برنامه‌ها به مردم تورهای آشنایی با طرح‌ها برای معتمدین، اصحاب رسانه، علما و موثرین درنظر گرفته می‌شود. 

نظر شما