شناسهٔ خبر: 175110 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون آموزش مجلس: باید ۴۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان‌ در کشور ایجاد شود

محمدمهدی زاهدی431 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته، گفت: ما در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این میزان باید به ۴۰۰ هزار شرکت برسد.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به معنای محدودیت شعار به آن سال نیست، بلکه به معنای آغازی برای اجرایی و عملیاتی شدن آن شعار است.

وی افزود: از سوی دیگر ممکن است به دلیل فراهم نیامدن زیرساخت‌ها در سال اول، شعار تمام و کمال اجرایی نشود اما این به معنای بی‌توجهی به شعار و یا مسأله دیگر نیست، بلکه باید زیرساخت‌ها برای تحقق و اجرای کامل شعار سال فراهم آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته نیز حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان داشتند و امسال هم شعار سال مربوط به فعالیت‌های این شرکت‌ها است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این میزان باید به ۴۰۰ هزار شرکت برسد.

وی افزود: باید موانع پیش پای شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود تا آنها بتوانند محصولات خود را به کشور عرضه کنند و در حوزه صدور مجوزها برای شرکت‌ها نیز باید تسهیل صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم طرح جهش تولید دانش بنیان را به تصویب رساندیم و پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح در مجلس این مصوبه به قانون تبدیل شده و قابل اجرا خواهد بود که در آن تسهیلات لازم برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و بحث تسریع در صدور مجوزها دیده شده است.

نظر شما