شناسهٔ خبر: 175096 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

تقویت بنیه دفاعی کشور از مهم‌ترین اولویت های مجلس است

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در تصمیم‌گیری‌ها تقویت و گسترش بنیه دفاعی کشور به عنوان یک امر مهم و ضروری به خصوص در صنعت هوافضا اعم از موشکی و پهپاد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، ‌ با اشاره به لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور با توجه به وضعیت کشورهایی مانند لیبی، ‌افغانستان و اوکراین اظهار کرد: یکی از بحث‌های بسیار جدی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت بنیه دفاعی کشور است، ‌ البته ما در راهبردهای دفاعی متکی به ملت رشید، ایستاده و مقاوم ایران هستیم، زیرا مهم‌ترین قابلیت و ظرفیت دفاعی که بیشترین بازدارندگی را برای دشمنانمان دارد، ایمان، وحدت عقبه مردمی ملت بزرگ ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی یکی از اهم مسائل کشور است، ‌ تصریح کرد: باید در تصمیم گیری‌ها، تقویت، ‌توسعه و گسترش بنیه دفاعی کشور به عنوان یک امر مهم و ضروری به خصوص در صنعت هوافضا اعم از موشکی و پهپاد و توسعه ناوگان دریایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عزیزی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ مجلس یازدهم اقدامات بسیار خوبی در زمینه تقویت بنیه دفاعی انجام داد، ‌ اظهار کرد: مجلس برای تقویت بنیه دفاعی هم تصمیمات خوبی در بودجه و هم در طول سال گرفته است، ‌ در بودجه سال ۱۴۰۱ هم الحمدالله مجلس به این مهم اهتمام داشته است، ‌ زیرا از مصوبات نمایندگان می توان میزان اهمیت و توجه تقویت بنیه دفاعی را شاهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع تقویت بنیه دفاعی کشور را در اولویت قرار داده است.

نظر شما