شناسهٔ خبر: 175084 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

توجه به تولید دانش‌بنیان استراتژی خنثی‌سازی تحریم‌هاست

تقوی رییس مجمع نمایندگان تهران گفت: تولید دانش بنیان مهم‌ترین استراتژی برای خنثی کردن تحریم‌ها است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید رضا تقوی ‏‬در خصوص شعار سال مبنی بر سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: شعار سال امری تشریفاتی نیست، بلکه بر اساس نیازهای کلی کشور توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شود. عناوین مختلفی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد و رهبر انقلاب بر اساس راهبردهای سالانه کشور شعار را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: شعارهای سالانه، سیاستگذاری در سطح ملی است. این سیاستگذاری در سطح ملی توسط رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود. برای اجرای این شعار وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید در فرهنگ اسلامی ما یک ارزش است و تولید همپای جهاد در راه خداست و ارزش دارد. تولید منابع طبیعی کشور و استعدادهای انسانی را به کار گرفته و تبدیل به سرمایه و ثروت می‌کند. منابع انسانی در پرتو تولید رشد و توسعه می‌یابند. تولید سرمایه‌های ملی را افزایش می‌دهد.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: عزت و استقلال ملی در سایه تولید حاصل می‌شود. یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد، تولید است. باید با تکیه بر دانش، تولید را رونق دهیم.

تقوی با تأکید بر اینکه تولیدی که بر پایه دانش باشد تحریم‌پذیر نخواهد بود، گفت: تولید دانش بنیان مهم‌ترین استراتژی برای خنثی کردن تحریم‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه نباید با شعارها برخورد تشریفاتی کرد، ادامه داد: اینکه چند تابلوی شهری به نام شعار سال نصب یا در سربرگ شعارها در ادارات ذکر شود، راهکار اجرای شعار سال نیست. مسئولان باید با برنامه ریزی عملی، اجرای این شعار را در دستور کار قرار دهند. هر زمان که تولید را افزایش دادند تابلو بزنند که ما در راستای شعار رهبری این کار را انجام دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برخورد با رهنمودهای رهبری باید صادقانه و مخلصانه باشد، نه فریبکارانه و منافقانه.​

نظر شما