شناسهٔ خبر: 175073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برای ظاهر شدن در سطح جهانی باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو احسن بهره برد

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در امر اقتصاد امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته مد نظر قرار گرفته که برای ظاهر شدن در سطح جهانی، ما نیز باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

به گزارش «نماینده»، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «سال اقتصاد، دانش‌بنیان،  اشتغال‌زایی»گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت بی‌بدیلی برای نجات کشور از وضعیت فعلی اقتصادی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری هستند و قادرند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و درآمدزایی و اشتغال را برای کشور به ارمغان آورند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان بر اهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید نموده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اظهار کرد:‌نیروی جوان، متخصص، تحصیلکرده و علاقه‌مند به توسعه روزافزون کشور فرصت بسیار مغتنمی است برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری آنان در اقتصاد کشور که نیازمند توجه بیش از پیش نظام به این مهم است.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قلمداد و تصریح کرد: هم اکنون سازوکارهای حمایتی ویژه این کسب‌وکارها از ۱۴۰ عنوان حمایت فراتر رفته است و در صورت نیاز افزایش هم خواهد یافت.

مطهری با اشاره به رشد شرکت‌های دانش بنیان در کشور در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در حالی که در نخستین روزهای تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به 55 شرکت می‌رسید، اکنون به بیش از ۶ هزار ۳۵ شرکت رسیده است که گویای توجه، استقبال و اثربخش بودن این شرکت‌ها در رونق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در کشور است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس تاکید کرد: به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در امر اقتصاد امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته مد نظر قرار گرفته که ما نیز برای ظاهر شدن در سطح جهانی باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

مطهری گسترش ناهمگون شرکت‌های دانش بنیان در کشور را هم مورد توجه قرار داد و افزود: تهران با ۳ هزار و ۱۹۹ شرکت دانش‌ بنیان بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان را در خود جای داده و پس از آن اصفهان که ۵۴۷ شرکت دانش‌ بنیان در آن استقرار دارند و استان خراسان رضوی با میزبانی ۳۱۶ شرکت دانش‌ بنیان پس از استان‌های تهران و اصفهان، بیشترین سهم ازشرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان این مطلب که شرکت‌های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی قادرند در رشد و توسعه متوازن مناطق مختلف کشور تاثیر زیادی داشته باشند، بر اتخاذ تدابیری جهت ایجاد و گسترش این شرکت‌ها در سراسر کشور به منظور دستیابی به توسعه متوازن و پایدار تاکید کرد.

نظر شما