شناسهٔ خبر: 175058 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رفتار دوگانه نظام سلطه ناشی از ماهیت باطل آنهاست

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به رفتارهای دوگانه نظام سلطه، گفت: این دوگانگی‌های رفتاری و گفتاری نظام سلطه، ناشی از ماهیت باطل و منافع نامشروع است؛ در واقع برای آنها هدف، وسیله را توجیه می‌کند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جریان‌سازی‌های نظام سلطه و سناریوسازی آنان علیه انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف به ویژه در سالی که گذشت، اظهار داشت: اصولاً ماهیت نظام سلطه یک ماهیت باطل است و براساس اهداف سلطه‌طلبانه شکل گرفته، لذا از هر ابزاری برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: عوام‌فریبی، دروغ‌پردازی، طرح موضوعات تفرقه‌انگیز و ایجاد فضای خصومت و دشمنی میان ملت‌ها و حاشیه‌پردازی‌های دیگری که جز تأمین منافع آنها هیچ نتیجه‌ای ندارد، از جمله این ابزارها و روش‌هاست که نظام سلطه در راستای جنگ تبلیغی از آنها استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با نفوذ به دستگاه محاسباتی و ذهنی طرف مقابل، آنچه را که می‌خواهند از این طریق دنبال کنند و به همین خاطر مقام معظم رهبری نیز بارها از این مسئله با عنوان «نفوذ» یاد کرده‌اند و نسبت به آن هشدار داده‌اند.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه برای شناخت نقشه‌های دشمن و مقابله با آن باید هوشمندانه و زیرکانه عمل کنیم، عنوان کرد:‌ به عنوان مثال، در ماجرای خانم کاترین شکدم که ادعا می‌شد به عنوان جاسوس با مسئولان ما ارتباط داشته، دشمن با یک عوام‌فریبی و طرح برخی مسائل که به مذاق برخی‌ها خوش می‌آید، اقدام کرد و در واقع هدفش این بود که در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رخنه و چند دستگی ایجاد کند.

وی تأکید کرد:‌ در اینگونه موارد باید مراقب شگردهای دشمن باشیم و فریب تظاهر افراد را که یک نوع ابزار فریب است، نخوریم؛ البته دشمن از ابزار بزرگ‌نمایی هم استفاده می‌کند تا ضربه نهایی را سریع‌تر و عمیق‌تر وارد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن همیشه از روش‌های نوین و پیش‌بینی نشده و با شناخت دقیق از مناسبات میان افراد استفاده می‌کند تا روزنه‌ها را کشف کند، لذا باید این روزنه‌ها و راه‌های نفوذ را مسدود کنیم.

* بهترین راهکار برای مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن، شفافیت است

نوش‌آبادی همچنین به اشاره به استانداردهای دوگانه رفتاری در نظام سلطه پس از سناریوسازی علیه ملت ایران گفت: این رفتار نیز ناشی از همان ماهیت باطل نظام سلطه و برای رسیدن به اهداف شوم تعریف شده است؛ به عنوان مثال، حقوق بشر را در رابطه با کشور ما به گونه‌ای طرح می‌کنند که اعدام یک فرد جنایتکار و قاتل به عنوان اعدام یک فرد بی‌گناه تلقی شود، اما در رابطه با رژیم عربستان سعودی که در یک روز 80 نفر از کودک و نوجوان تا کهنسال را گردن می‌زند، سکوت می‌کنند؛ چرا که این رژیم را از خودشان می‌دانند و منافع‌شان توسط این رژیم تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این دوگانگی‌های رفتاری و گفتاری، ناشی از همان ماهیت باطل و منافع نامشروع است؛ در واقع برای آنها هدف، وسیله را توجیه می‌کند؛ این وسیله هم شامل روش‌های نوین تبلیغاتی و ارتباطی، نفوذ، به کارگیری افراد بی‌هویت و خودباخته و اختلاف‌افکنی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تأکید کرد: بهترین راهکار برای مقابله با این سناریوسازی‌های تبلیغاتی و جنگ روانی دشمن، حفظ وحدت و یکپارچگی در داخل و نیز برخوردهای شفاف و صادقانه و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به مردم است که باعث می‌شود جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی شده و راه‌های نفوذ نیز مسدود شود.

نظر شما