شناسهٔ خبر: 175052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عملکرد مجلس نشان از توجه به حساسیت‌های جامعه دارد

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس حساسیت‌های مردم را می‌شناسد گفت: تصویب قوانین کلیدی در مجلس نشان می‌دهد که نمایندگان از حساسیت‌های مردم آگاه هستند و به موضوعات جامعه آگاه هستند و حساسیت‌های مردم را درک می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات مردم در حوزه معیشتی و تامین کالاهای اساسی و اشتغال است که مجلس به عنوان اولویت به آن توجه می‌کند. البته در همین شرایط برخی تلاش می‌کنند مجلس را دچار حاشیه کنند که از جمله آن حاشیه سازی‌هایی همچون دنا پلاس است که در مورد همه آنها توضیحاتی داده شد.

وی گفت: در این بین کسی نگفت که مجلس طرح جهش تولید مسکن را به عنوان یک قانون تصویب کرد و برای آن یک سال وقت گذاشت یا اینکه حمایت معیشتی از اقشار ضعیف جامعه را عنوان کرد و  موارد اولویت دار مثل تسهیل صدور مجوز کسب و کار را پیگیری کرد. موضوعی که آرزوی جوانان بود. اینها نشان می‌دهد که مجلس اولویت‌ها را می‌شناسد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: از دیگر قوانین مصوب مجلس موضوعات مرتبط با دانش بنیان و اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود که ما به صراحت تاکید کردیم که باید تحریم‌ها برداشته شود و ایران بتواند نفت فروخته و پول آن را بگیرد. مجلس با نگاه به وضعیت مردم قوانین را به تصویب رساند. البته که در این بین دولت سابق سر کار بود دولتی که با شعار رابطه با دنیا کارش را شروع کرد اما دلار ۳۰۰۰ تومانی را به دلار ۳۰ هزار تومانی رساند. مجلس و مسئولان تلاش‌شان را انجام می‌دهند اما مدیران ناکارآمدی هم وجود دارند.

این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به حواشی پیش آمده گفت: یکی از حواشی موضوع شفاف سازی درباره اموال مسئولان است. مصوبه‌ای که مربوط به مجلس هشتم بوده و به نام مجلس یازدهم کردند. حال اینکه برخی از نمایندگان اموالشان را اعلام کردند اما می‌خواستند موضوعی که کار مجلس یازدهم نبوده را به نام این مجلس کنند.

یوسفی ادامه داد: البته برخی از موضوعات تنش زا و حاشیه برانگیز است که به نظرم جای طرح آن در فضای رسانه‌ای نیست و باید در فضای کارشناسی درباره آن صحبت کرد. نمونه آن مواردی مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی، افزایش حقوق‌ها و عدالت در پرداخت‌ها است. ولی به هر حال مجلس حساسیت مردم را می‌شناسد. این را می‌توان با اتکاء به قوانین مصوب مجلس یازدهم بیان کرد که موضوعات کلیدی را تبدیل به قانون کرد.

وی در پایان گفت: اگر مردم هم اعتراضی به قانون یا موضوع مورد بحث داشته باشند می‌توانند با نمایندگان خود در میان گذارند. هر هفته نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان هستند که از نزدیک با مردم در ارتباطند.

نظر شما