شناسهٔ خبر: 175048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت سیزدهم در ۶ ماه گذشته سرمایه اجتماعی را احیا کرده است

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدامات دولت در ۶ ماه‌ گذشته، مردم را امیدوار کرده و سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام را نسبتاً احیا کرده است؛ چرا که در دولت قبل این سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دید.

به گزارش »نماینده»، علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به گذشت ۶ ماه از عملکرد دولت سیزدهم و در ارزیابی عملکرد این دولت اظهار داشت: عملکرد دولت سیزدهم در ۶ ماه گذشته مثبت و رو به جلو بوده و نشان داده‌اند که دنبال کار مردم می‌دوند و از وقت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و دولت با توجه به مسائل اصلی، وارد بازی‌های سیاسی نشود و به حاشیه‌ها توجه نکند تا زمینه تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، کنترل بیماری کرونا و گسترش چشم‌گیر واکسیناسیون را از مهم‌ترین اقدامات مثبت دولت در ۶ ماه اخیر خواند و گفت: دولت سیزدهم در این عرصه پا به پای پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در علم پزشکی و مسئله واکسیناسیون حرکت کرد و حتی در مواردی نیز بهتر از کشورهای پیشرفته اقدام کرد.

* کنترل نقدینگی و مهار تورم سرکش در شش ماه گذشته 

پاک‌فطرت همچنین به تثبیت مدیریت و تلاش برای مهار و کنترل تورم سرکش به عنوان اقدام دیگر دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: دولت تلاش کرده است تا با بازرسی‌های میدانی و جلوگیری از گسترش نقدینگی زمینه آرامش در بازار را فراهم کند که هرچند اقدام مثبتی است اما کافی نیست و لازم است با قدرت و قوت بیشتر ادامه یابد.

وی اظهار داشت: اقدام مثبت دیگر دولت در ماه‌های اخیر تلاش برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین سه قوه جهت مبارزه با فساد و نیز ترخیص کالاهای رسوب کرده در گمرکات بوده و در جدیدترین اقدام نیز آزادسازی سواحل شمالی و جنوبی کار مثبت و امیدبخش دیگری بوده است که به عنوان یکی از مصادیق فسادستیزی و عدالت انجام شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در همین رابطه افزود: تاکنون روالی در دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته بود که تلاش می‌کردند تا می‌توانند امکانات رفاهی را در سواحل شمالی و جنوبی برای خودشان فراهم کنند و این منجر به ایجاد احساس تبعیض در میان مردم در بهره‌گیری از این مواهب خدادادی می‌شد.

پاک‌فطرت عنوان کرد: این قبیل اقدامات دولت در شش ماه گذشته، مردم را امیدوار کرده و سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام را نسبتاً احیا کرده است؛ چرا که در دولت قبل این سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دید و بعد از این هم توصیه ما به دولت این است که همیشه صادقانه با مردم صحبت کند تا بدنه مردم با آن همراه باشند.

* توسعه متوازن روابط خارجی در دولت سیزدهم، قابل تحسین است

وی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه روابط  خارجی اشاره و عنوان کرد: تلاش برای توسعه روابط متوازن با همه کشورها به صورت پایاپای به ویژه در حوزه اقتصادی، اقدام دیگر دولت بوده که قابل تحسین است، البته باید مراقب باشیم که به هیچ کشوری اعتماد نمی‌کنیم و در توسعه روابط به صورت هوشمندانه، متوازن و تنش‌زدا برخورد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای احداث چهار میلیون مسکن در طی چهار سال و شروع آن گفت: دولت این حوزه شروع خوبی داشته و امید می‌رود در سال آینده قیمت مسکن به میزان تورم رشد نداشته باشد و تا حدود قابل توجهی مهار شود؛ در این رابطه تعاونی‌ها هم مجدداً وارد کار شده‌اند و با توجه به اینکه دولت خیلی حجیم و گسترده است می‌تواند با بهره‌گیری از ابزار تعاونی‌ها و بخش خصوصی هم از بزرگتر شدن خودش  جلوگیری کند و هم برنامه‌هایی مانند مسکن را راحت‌تر عملیاتی کند.

نظر شما