شناسهٔ خبر: 175045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولید نجات‌بخش و گره‌گشای مشکلات امروز و فردای کشور است

حجت الله فیروزی فسا نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه تولید نجات بخش کشور و گره گشای مشکلات امروز و فردای این کشور است، گفت: ان شاءالله در سال جدید با عنایت به قانون مترقی مجلس و منابعی که به طرح مسکن اختصاص داده شده، طرح نهضت مسکن عملیاتی و در جهت گره گشایی از افراد فاقد مسکن قدم برداشته خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرارسیدن سال۱۴۰۱ را تبریک گفت. 

متن پیام به شرح زیر است؛ 

بسم الله الرحمن الرحیم

یامقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الا أحسن الحال

با پایان سال ۱۴۰۰ شمسی، این سال نیز با همه شیرینی ها و سختی های آن خاتمه یافت و دفتر یک سال دیگر از عمر ما نیز در این سال بسته شد و با آغاز سال ۱۴۰۱ صفحه دیگری از دفتر عمر گشوده گردید.

دفتر سال ۱۴۰۱ عمر ما نیز با اراده و همت و تلاش ما نگاشته خواهد شد و خوشا بحال کسانی که نیکوترین سرنوشت را در سطور دفتر زندگی خود ثبت نمایند. 

بابت گذشت یکسال دیگر از عمر و پختگی و تحول در یکایک ما، باید به همگی تبریک گفت و بابت آغاز سالی نو و فصل جدیدی از زندگی و فرصت های بزرگ دیگری از سرنوشت، باید به همگی تهنیت و شادباش گفت. همشهریان عزیز فسایی سال نو بر همگی شما گرامیان، مبارک باد. امیدوارم سالی پر خیر و برکت و پر از اتفاق های خوب برای همه شما در پیش رو باشد.

به لطف الهی و با دعای شما خوبان، در سالی که گذشت با وجود تحریم های بی سابقه و محدودیت ها و تنگناهای شدید منابع مالی در کشور، گام‌های مهمی برای تحول در زیر ساخت های شهرستان فسا برداشته شد و امیدواریم موانعی در ادامه مسیر ایجاد نشود و با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی، در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی خط انتقال فرآورده های نفتی از هرمزگان به شهرستان فسا و از فسا به شیراز و ساخت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در شهرستان فسا که تفاهم نامه آن در سطح ملی امضا شده است، آغاز گردد و فاز دوم و سوم سد تنگ خمار که متعاقب ساخت و افتتاح بدنه سد در اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز شده، با بهره برداری از اتاق فرمان و سامانه هیدرولیک دریچه ها، تکمیل گردد و عملیات اجرایی آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی فسا که سرمایه گذار آن نیز مشخص شده، آغاز شود و ساخت سالن مسافر و بار در فرودگاه فسا شروع و اجرای فاضلاب شهری و تصفیه خانه  شهرستان فسا آغاز گردد.

ان شاءالله در سال جدید چندین طرح مهم اقتصادی از جمله بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای جنوب کشور در منطقه غیاث آباد و کارخانه شیر نعمتی در شمال شهرستان فسا که هر دو با همت و تلاش و سرمایه گذاری سرمایه گذاران ارزشمند  بخش خصوصی اجرا شده، به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی چندین طرح مهم دیگر از جمله کارخانه تولید کاغذ، کارخانه فولاد، مجتمع پتروشیمی، کارخانه تولید مواد غذایی و سایر طرح هایی که روند اداری و اخذ مجوز ها و توافقات آنها انجام شده، آغاز می شود.

امیدواریم باتوجه به تلاش هایی که صورت گرفته و منابعی که در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای پروژه های بیمارستان امام حسین علیه السلام و راه های مواصلاتی فسا به جهرم و فسا به داراب و انتقال آب به شهرستان فسا در قانون بودجه کشور و یا تسهیلات دریافتی از بانک ها تدارک دیده شده، روند اجرای پروژه های زیر ساختی شهرستان ۱۱۰۰ شهید فسا تسریع گردد و شاهد افتتاح برخی از پروژه های مذکور باشیم.

ان شاءالله در سال جدید با عنایت به قانون مترقی مجلس و منابعی که به طرح مسکن  اختصاص داده است، طرح نهضت مسکن عملیاتی و در جهت گره گشایی از افراد فاقد مسکن قدم برداشته خواهد شد و طرحهای ورزشی شهرستان  فسا با عنایت به اختصاص منابع در اختیار نماینده به این پروژه ها، عموما به بهره برداری خواهد رسید و فضاهای ورزشی توسعه چشمگیری خواهد یافت.

الحمدلله در بودجه سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کشور، مجلس شورای اسلامی توجه مناسبی به بودجه و منابع در اختیار کمیته امداد امام خمینی( ره )، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی، ماموریت های محرومیت زدایی و سایر نهادهای خدمت رسان داشته و امیدواریم با تلاش و همت مجموعه های فوق، خدمات رسانی به مردم شریف و نجیب کشور و بویژه مستضعفین و روستائیان که ولی نعمتان همه ما هستند،تسهیل گردد.

الحمدلله در سال ۱۴۰۰ سرمایه گذاران متعددی با دغدغه مندی واحساس مسئولیت نسبت به کشور و شهرستان فسا برای اجرای برخی طرح های توسعه ای در شهرستان ما اعلام آمادگی کردند که تشریفات اداری و مراحل اخذ مجوز فعالیت آنها در حال انجام است.

علاج رفع مشکلات کشور و شهرستان ما و حل مشکل بیکاری جز با سرمایه گذاری و تقویت فضای کسب و کار و توجه به تولید و فعالیت های مولد به سامان نخواهد رسید. لذا مجددا از همشهریان عزیزی که توان مالی و اجرایی برای  سرمایه گذاری و تولید دارند،درخواست می کنم که این عرصه را که نیاز امروز کشور و شهرستان است را مورد توجه قرار دهند.

شعار سال جدید نیز با رویکرد به حوزه دانش بنیان ها، مجددا در راستای تولید و اشتغال نامگذاری شده و بی تردید نمایندگان مردم در  مجلس شورای اسلامی نیز برای تحقق شعار سال جدید و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را انجام خواهند داد. اینجانب بعنوان خادم مردم شریف شهرستان فسا در خانه ملت اعتقاد دارم که تولید نجات بخش کشور و گره گشای مشکلات امروز و فردای این کشور است.

ان شاءالله بزودی در راستای وظایف مهم نظارتی و در تکمیل نظارت هایی که تاکنون انجام شده، در ابتکاری جدید و بعنوان یک اقدام نوآورانه در کشور ، دفتر نظارت بر دستگاه های اجرایی و همه مجموعه هایی که به نحوی از بودجه دولتی و بیت المال ارتزاق می‌کنند در دفتر نماینده شهرستان فسا راه اندازی خواهد شد. 

این دفتر بر عملکرد همه مجموعه هایی که از منابع دولتی و بودجه  کشور استفاده می کنند و وظایفی را در کشور عهده دار هستند، نظارت خواهد نمود و  شکایت های مردمی را دریافت و  حسب مورد، در مرحله نخست به دستگاه مربوطه در شهر ستان اعلان می کند و در صورت عدم رفع مشکلات، به مقامات مافوق آنها در استان گزارش خواهد نمود و در مرحله سوم و در صورت عدم رفع، به مقام عالی دستگاه مربوطه در مرکز کشور اعلان خواهد شد. چنانچه در طی روند مذکور این ایرادات مرتفع نشود، موضوع از طریق مجلس و در قالب تذکر، سوال، استیضاح یا سایر اشکال اجرایی نظارت، پیگیری خواهد شد.

قطعا مجموعه هایی که از بودجه و منابع کشور استفاده می کنند، باید ماموریت ها و مسئولیت های خود را به بهترین نحو انجام دهند. هیچ مسئولی بخاطر وظایفی که انجام می دهد بر مردم منتی ندارد، بلکه این مردم هستند که بر همه مسئولان منت دارند. قطعا نظارت دقیق، مسئولان را پاسخگو خواهد نمود و نظارت موثر، مسئولان خادم و پرتلاش  را از کسانی که عملکرد مناسبی ندارند، تمیز خواهد داد.

در پایان ضمن تبریک مجدد سال جدید، برای همگی همشهریان گرانقدرم و بویژه جوانان عزیز توفیق مضاعف، سعادت و سلامت، عنایت الهی و عاقبت بخیری مسالت دارم.

حجت الله فیروزی

نماینده مردم شریف شهرستان فسا

نظر شما