شناسهٔ خبر: 175044 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آغاز به کار اتوبوس‌های رایگان گردشگری نوروزی تهران

اتوبوس گردشگری رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، جزئیات طرح «اتوبوس گردشگری» در مسیر تهران مرکزی و ری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهرشاد کاظمی با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس گردشگری» در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱، بیان کرد: این طرح با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اجرا می‌شود. ۶ دستگاه اتوبوس برای تهران مرکزی و سه دستگاه اتوبوس برای ری در نظر گرفته شده است. اتوبوس‌های گردشگری از امروز آغاز به‌کار می‌کنند و فعالیت‌شان تا دوازدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره مسیرهای حرکتی ۶ دستگاه اتوبوس در تهران مرکزی، توضیح داد: اتوبوس‌های گردشگری در مسیر تهران از پایانه کاوه (انقلاب) شروع به حرکت می‌کنند و در مسیرهای خیابان کارگر شمالی، برج میلاد، اراضی عباس آباد، خیابان سهروردی، خیابان قندی، خیابان شریعتی و ... و دوباره به سمت خیابان انقلاب تردد می‌کنند. حدود ۱۱ ایستگاه در این مسیرها پیش‌بینی شده است که اتوبوس‌ها هم مسافر را سوار و هم پیاده کنند. هر کدام از ایستگاه‌ها نیز با المان‌های گردشگری تزئین شده‌اند که شهروندان تهرانی آن را به سرعت شناسایی کنند.

کاظمی در ادامه درباره مسیر ری، گفت: اتوبوس‌ها در مسیر ری از پایانه شهرری حرکت و به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، خیابان جوانمرد قصاب، برج طغرل و ... می‌روند.

وی با بیان اینکه حدود هر ۴۵ دقیقه یک‌بار اتوبوس‌ها به ایستگاه می‌رسند، افزود: ظرفیت هر دستگاه اتوبوس گردشگری برابر با حداکثر ۳۳ نفر است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، این طرح نیازمند ثبت‌نام و هزینه نیست و شهروندان می‌توانند با حضور در هر ایستگاه از اتوبوس‌های گردشگری به صورت رایگان استفاده کنند.

کاظمی درباره ساعت فعالیت اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: ساعت فعالیت اتوبوس‌های گردشگری از ۹ صبح الی ۱۷:۰۰ است؛ یعنی آخرین اتوبوس در ساعت ۱۷ عصر اعزام می‌شود که برگشت آن تا ساعت ۱۸:۰۰ طول خواهد کشید. نخستین اتوبوس‌ها در مسیر تهران مرکزی و ری از ساعت ۹ صبح حرکت می‌کند و اتوبوس‌های دیگر به فاصله ۳۰ دقیقه بعد اعزام می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: هر اتوبوس دارای یک راهنمای گردشگری است که مسیرها و اماکن گردشگری در مسیرها را به علاقه مندان معرفی می‌کند.

نظر شما