شناسهٔ خبر: 175038 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دو قطبی کردن کشور، میدان دادن به نفوذی‌ها است / تذکر رئیسی دقیق بود

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور به خوبی خطر دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور را درک کرده است اظهار داشت: دو قطبی کردن کشور، میدان دادن به نفوذی‌ها است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره پیام نوروزی رییس جمهور گفت: پیام نوروزی رییس جمهور از خرمشهر بیانگر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، تلاش و مقاومت است. همان فرهنگ اصیلی که انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی به ما یاد داد که در برابر ظلم کرنش نکنیم، این فرهنگ به ما آموخت، می‌توانیم ایران را از نو بسازیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: این فرهنگ نشات گرفته از شهرهای خرمشهر و آبادان بود که به ما یاد داد برای عزت خود باید آستین ها را بالا بزنیم و برای آقایی خود تلاش بیشتری انجام دهیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: رییس جمهور در پیام نورزی خود به اتحاد همه ارکان نظام در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال تاکید داشتند تا با تکیه بر دانش و همت همه مردان و زنان به ویژه جوانان نخبه این شعار عملی شود. زیرا نباید به دیگران چشم امید بدوزیم.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: رییس جمهور به درستی در پیام نوروزی خود به تحقق وعده هایی که داده بودند اشاره کردند و امیدواریم وعده‌های ایشان با تلاش مضاعف و فعالیت همه دستگاه‌های مرتبط محقق شود. چرا که امروز بر اساس منویات رهبری باید با انسجام کامل، امیدآفرینی و تلاش همه بخش‌های کشور نسبت به شناسایی چالش‌ها اقدام کرده و در ادامه برای حل مشکلات فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم کشاورزی استان خوزستان مغفول مانده است، گفت: کشور در بخش محصولات پایه کشاورزی مشکلاتی دارد و پیام نوروزی رییس جمهور از این استان نوید بخش احیاء دوباره این بخش‌ها است.

سلیمی درباره تاکید رییس جمهور به دور شدن کشور از دو قطبی شدن، اظهار داشت: رییس جمهور به خوبی خطر دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور را درک کرده است، دوقطبی سازی کشور سبب فرسایش نیروها و فرسایش انرژی می شود و زمینه را برای نفوذ معاندین نظام فراهم می سازد.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته ای ما در زمان دو قطبی شدن کشور انجام شد. در اوایل انقلاب هم انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری و سایر موارد به دلیل حرکت به مسیر دو قطبی شدن شکل گرفت.

عضو هیات رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت دو قطبی کردن کشور، میدان دادن به نفوذی‌ها است تا در برخی از نهادها و وزارتخانه ها این افراد به جای حل مشکلات کشور، جیب خود را پُر کنند. افراد فاسدی که به دنبال یغما بردن اموال ملت هستند و برای اهداف خود دست به هرکاری می زنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که چنین فضاهای موهم و ساختگی توسط برخی از افراد شکل بگیرد، اظهار داشت: وقتی کشور به سمت دو قطبی شدن پیش برود در عمل ظرفیت‌ها و فرصت‌های ملی هدر خواهد رفت، نباید اجازه داد این ظرفیت‌ها از دست برود. بلکه باید در عمل از همه این پتانسیل برای سربلندی ایران عزیز استفاده کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: کشور برای همه ایرانیان است و به تعبیر شعر دوران دبستان باید «دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد» که این شعر می تواند سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد.

نظر شما