شناسهٔ خبر: 175010 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تولید دانش بنیان اقتصاد ایران را متحول می کند

موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تولید محصولات با رویکرد دانش بنیان اقتصاد ایران را در افق روشن متحول می کند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی با اشاره به نامگذاری امسال توسطم قام معظم رهبری اظهار کرد: تولید ما باید اسباب افتخار باشد نه اینکه شرمندگی آن دامن همه ملت را بگیرد.

وی با اظهار تأسف از ضعف تولید در صنعت خودرو و برخی محصولات کشاورزی که زمینه بازگشت صادرات این محصولات باعث خجالت شد، خاطرنشان کرد: در ابعاد مختلف تولید فناورانه همراه با دانش بنیان باید اقتصاد ما را در چند سال آینده زیرورو کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورها با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم فناورانه توانسته اند ره صد ساله را یک شبه طی کنند که ما نیز با تاکیدمقام معظم رهبری به چنین دگردیسی نیاز داریم.

موسوی افزود: در کنار تأمین تمام مؤلفه‌های تولید باید دانشگاه به محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه فناورانه و دانش بنیان تبدیل شود تا ما بتوانیم اهداف اقتصادی کشور را محقق کنیم.

وی ادامه داد: با شروع به کار مجلس در سال جدید تلاش مان بر این خواهد بود تا فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه‌های مختلف اقتصادی منشور راه و حرکت خود قرار دهیم تا با چاره اندیشی مسائل و مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری امروز به صراحت اعلام کردند که مشکل اصلی کشور اقتصاد است و نقاط ضعف در این بخش به دشمنان جرأت آن را داده است تا با تحریم و تهدید بتوانند ایران را زمینگیر کنند در حالی که ما با رویکرد دانش بنیان می‌توانیم مشکلات کشور را به راحتی حل کنیم.

موسوی گفت: در این مأموریت جدید دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز علمی و پژوهشی به ویژه مجموعه‌های حامی شرکت‌های دانش بنیان و فناور مأموریت خطیری را برعهده دارند تا در کنار تربیت نیروی انسانی متخصص با رویکرد جدید بتوانند به تولید کشور با نگاه دانش بنیان کمک کرده و ایران اسلامی را به نقطه خوداتکایی برسانند.

نظر شما