شناسهٔ خبر: 175002 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت تصویب قوانین بموقع و مناسب در مجالس برای مقابله با اثرات ناشی از کووید ١٩

محسن فتحی نماینده مردم سنندج در مجلس در یکصد و چهل و چهارمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی، گفت: کشورهای در حال توسعه، سرمایه گذاری‌های بیشتری برای تقویت زیرساخت های خود در زمینه بهداشت و سلامت مردم در مواقع گسترش و همه گیری بیماری ها داشته باشند.

به گزارش«نماینده» محد حسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت اعزامی جمهوری اسلامی شرکت‌کننده در یکصد و چهل و چهارمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی ( IPU) که در بالی اندونزی در حال برگزاری است صبح امروز دوشنبه (یکم فروردین ١٤٠١) در کمیته حقوق بشر و دموکراسی این اتحادیه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به موضوع نقش پارلمان‌ها در انطباق اقدامات مربوط به سلامت و بهداشت با آزادی های بنیادین در طول اشاعه بیماری‌ها گفت: غلبه بر چالش‌های ناشی از بیماری همه گیر کرونا در جهان نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گسترده ای در جوامع مختلف ایجاد کرده که موجب رفتارهای محدودکننده از سوی دولت ها شده است .

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجالس با اتخاذ قوانین به موقع و مناسب باید با موارد محدود کننده آزادی‌های اساسی احتمالی جوامع بشری در موارد همه گیری بیماری ها مقابله کنند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: لازم است کشورهای در حال توسعه، سرمایه گذاری های بیشتری برای تقویت زیرساخت های خود در زمینه بهداشت و سلامت مردم در مواقع گسترش و همه گیری بیماری ها داشته باشند و کنترل بیماری ها و تأمین آزادی های مردم درگیر بیماری بصورت منصفانه ای صورت گیرد.

نظر شما