شناسهٔ خبر: 174991 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موضوع کمبود پزشک متخصص در کشور، بسیار جدی است

محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار،جغتای،جوین،خوشاب و داورزن در مجلس گفت: موضوع کمبود پزشک متخصص در کشور، بسیار جدی است.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار،جغتای،جوین،خوشاب و داورزن و دبیرمجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بیشتر شهرستانهای کشور همچون منطقه ما، با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم. یکی از مسائل و موضوعات مطرح که منجر به گله‌مندی برخی پزشکان در نقاط محروم کشور شده، این است که نحوه مواجهه دولت با آنها در مناطق محروم و امتیازات ارائه شده به این پزشکان، قابل توجه نیست.

وی افزود: این امر موجب شده تا این افراد قصد حضور در مناطق محروم را، نداشته باشند. دولت باید مقداری نگاه جدی‌تر در سالهای اخیر، به این مسئله می‌داشت و اکنون نیز باید توجه ویژه‌ای به این پزشکان شود تا آنها را بتوانیم به حضور در مناطق محروم، ترغیب کنیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: باید کاری کرد تا بسیاری از پزشکان حضور بیتوته و شبانه روزی در این مناطق داشته باشند و مشکلات مردم به خوبی حل شود. موضوع کمبود پزشک متخصص در کشور، بسیار جدی است.

محبی نجم آبادی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه افزایش ۵ ساله ظرفیت ۲۰ درصدی حذب پزشکان را مصوب کرده تا این مشکل حل شود. کمبود پزشک باعث تحمیل هزینه اضافی به مردم شهرستانها می‌شود و مردم باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنند تا برای درمان بیماری خود، به پزشک دسترسی پیدا کنند.

نظر شما