شناسهٔ خبر: 174969 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد از عدم پرداخت وام های خرد به مردم در پایان سال

حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت وام های خرد به مردم در پایان سال انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» با انتقاد از عدم ارائه وام خرد به مردم ازسوی برخی از بانک‌ها درپایان سال به بهانه نداشتن منابع، گفت: اگرچه در پایان سال منابع بانک‌ها کاهش پیدا می‌کند اما این مسئله نمی‌تواند دلیلی برای عدم ارائه تسهیلات خرد به مردم باشد چراکه مردم در پایان سال بیش از هر زمان دیگری به این وام‌های خرد نیاز دارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید این عملکرد بانک‌ها را زیر ذره‌بین خود قرار داده و مانع از کارشکنی آن‌ها شوند، افزود: متاسفانه طی چند ماه اخیر بسیاری از کارخانه‌ها و مشاغل خرد به دلیل عدم حمایت بانک‌ها ورشکسته شده‌اند، بنابراین این موضوع مسئله کوچکی نیست که بتوان به آسانی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: وام‌های خرید و اجاره مسکن، وام ازدواج و... به سخت‌ترین شکل ممکن به متقاضیان پرداخت می‌شود چراکه بانک‌ها از سیاست و رویه واحدی تبعیت نمی‌کنند و هر بانک مطابق سلیقه خود از متقاضی ضامن خواسته و شرایطی را برای پرداخت این وام‌ها در نظر می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم وجود یک سیاست کلی برای پرداخت وام‌های خرد، بیان کرد: متاسفانه تصمیمات بانک مرکزی و دولت برای بانک‌ها ضمانت اجرایی تلقی نمی‌شود به همین دلیل پیچ و خم‌های متعدد در مسیر پرداخت وام و حتی برخوردهای ناشایست با متقاضیان وام مشاهده شده است.

نظر شما