شناسهٔ خبر: 174967 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توانمندی موشکی ایران قابل مذاکره نیست/ شاهد هراس آمریکا از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی هستیم

رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توان دفاعی خصوصا موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضا زاده ، در واکنش به ادعای فرمانده سازمان تروریستی سنتکام مبنی بر اینکه اگر به توافق هسته‌ای برسیم قادر خواهیم بود درباره برنامه موشکی ایران هم مذاکره کنیم، گفت: آمریکایی ها بدانند به هیچ عنوان شرایط امکان تجدیدنظر در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: واقعا تعجب آور است کشوری که بدعهدی کرده و از توافق بین المللی موسوم به برجام خارج شده، اکنون صحبت از دستیابی به توافقات دیگر می کند.

وی با اشاره به اینکه توان دفاعی خصوصا موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، ادامه داد: فرمانده سازمان تروریستی سنتکام پاسخ دهد آیا آمریکا حاضر خواهد شد موشک های خود که دارای کلاهک هسته ای است را کنار بگذارد و در اختیار کشور دیگری قرار دهد. این مهم در حالیست که داشتن سلاح هسته ای امری بر خلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه اکنون وقت طرح موضوعات جدید برای مذاکره نیست زیرا هنوز دولت آمریکا نتوانسته رویکرد خودش را به طور مستقل نسبت به برجام اجرایی کند، افزود: متاسفانه هر گاه مقامات این کشور در بن بست گفتگو و مذاکره سیاسی قرار می گیرند، اقدام به فرافکنی و سیاسی کاری می کنند که اظهارات فرمانده سازمان تروریستی سنتکام نسبت به برجام موشکی از نمونه های بازر آن محسوب می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد واکنش مقامات آمریکایی نسبت به توان موشکی ایران بیانگر هراس آنها از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما