شناسهٔ خبر: 174966 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح برجام‌های دیگر خیال پردازی مقامات آمریکایی است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برجام فقط به موضوع هسته ای می پردازد لذا مقامات آمریکایی درصدد خیال پردازی برای برجام های دیگر نباشند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی ، در واکنش به ادعای فرمانده سازمان تروریستی سنتکام مبنی بر اینکه اگر به توافق هسته‌ای برسیم قادر خواهیم بود درباره برنامه موشکی ایران هم مذاکره کنیمف گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاکرات هسته ای مشخص است؛ در واقع گفتگو ها در خصوص موضوع هسته ای و در چارچوب منافع ملی انجام می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: ایران بارها اعلام کرده موضوعات غیربرجامی هیچگاه نمی تواند دستمایه مذاکره قرار بگیرد از این رو اظهارات ژنرال آمریکایی محلی از اِعراب ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها برای سرپوش گذاشتن بر افتضاحات سیاسی داخلی و شکست های متوالی در عرصه سیاست خارجی، می خواهند ناکارآمدی خودشان را توجیه کنند لذا اقدام به فریب افکار عمومی خودشان می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه توان موشکی و دفاعی از جمله خطوط قرمز ایران بوده و تغییر ناپذیر است، افزود: بر این اساس تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت امور خارجه نیز نسبت به این موازین پافشاری می کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است مقامات آمریکایی علت شکست های خودشان را در جای دیگری دنبال کنند.

نظر شما